Examens

Nog 4 weken. Nog 5 vakken. Een week per vak. De wiskundeknobbels onder u hebben al uitgedokterd dat ik een week tekort had. Had ik dat nu eens een week vroeger geweten…. Eerlijkheidshalve dien ik toe te geven dat ik het toch uitgesteld zou hebben hoor. Maar goed. Examens betekenen weinig tijd, en dat betekent dan weer dat de grens met “tijdverspilling” weer heel dicht is. Want als je tijdens de examenperiode dezelfde dingen doet die je normaal doet, dan verlies je gigantisch veel tijd. En omdat studeren zo pokkesaai is, ga je al rapper toegeven aan dingen die ietsje interessanter zijn om te doen. Zoals het schrijven van dit korte nietszeggend stukje tekst bijvoorbeeld. Aan de studenten: stop met lezen, stop met surfen, het is tijd om eraan te beginnen! Dan doe ik hetzelfde.

Voor de liefhebbers: de eerste vraag van het examen Bestuurswetenschappen van vorig jaar:

Wie is geen federaal vice-eerste minister?

A. Patrick Dewael
B. Didier Reynders
C. Franck Vandenbroucke
D. Laurette Onkelickx

What’s the use? Het examen vindt ná de verkiezingen plaats.

Geef een reactie

