Song van het jaar

Elk jaar probeer ik voor mezelf uit te maken wat nu de beste song van het jaar geweest is. Kwestie van achteraf herinneringen aan dat jaar te kunnen ophalen.  Voor dit jaar heb ik nog niet veel kandidaten gehoord. Wel veel goeie nummers maar er zijn er weinig die er echt bovenuitsteken.  Maar sinds kort heb zit ik met een schitterend nummer in mijn hoofd van de Arctic Monkeys: Brainstorm.  Dat zit zo aanstekelijk goed in mekaar dat het op dit moment het beste is wat ik dit jaar al gehoord heb. Andere suggesties altijd welkom. Voor de volledigheid nog even de statistieken van de 21ste eeuw in mijn eigen muziekwereld:

– 2001: Muse – Newborn
– 2002: Tool – Parabola
– 2003: Radiohead – 2+2=5
– 2004: Franz Ferdinand – Take me out
– 2005: Coldplay – Fix you (ja ik weet het, maar het is niet omdat het van Coldplay is dat het je het automatisch niet meer goed mag vinden he. For once and for all: Coldplay is een supergroep, hoe populair ze tegenwoordig ook zijn bij tienermeisjes)
– 2006: Tool – Vicarious

Ik beperk me tot uitgebrachte singles.  De periode vóór 2001 reken ik niet mee omdat ik toen nog naar onzin luisterde 😉

3 Reacties

  1. Zeg! Is Sash met “encore une fois” plots te “marginaal” of zo? :-p

  2. Daar niet van! Encore une fois is nog van ’97 of zo. Dus als ik die in de lijst moet opnemen, dan moet ik ook een favoriet nummer zien te vinden voor ’98, ’99 en 2000. En ik heb geen flauw idee wat ik dan zou moeten kiezen. 🙂

  3. Mooi blog! Kijk ook naar de legendarische nieuwe site voor studenten: http://www.desjaak.com waarop dagelijks nieuwe foto’s en filmpjes van mensen staan die echt hard De Sjaak zijn!

Geef een reactie

