Studeermuziek (bis)

Ik heb al eens een post gemaakt over studeermuziek, maar in plaats van die onopvallend te editten maak ik er gewoon nog eens een nieuwe. In deze tijden heb ik al sowieso wat minder tijd om te schrijven, dus maak ik maar 100% gebruik van deze bevlieging van ongeoorloofde tijdverspilling (er wachten mij nog ettelijke pagina’s geschiedenis van de buitenlandse betrekkingen).

Deze muziektip kunnen jullie rechtstreeks uittesten. Je gaat namelijk naar de website van Massive Attack (klik hier)(update: deze site is intussen vernieuwd. Geen muziek meer jammergenoeg). Die site is qua inhoud erg slecht en qua vorm erg vreemd maar trek je je er niet teveel van aan. Je wacht even tot hij geladen is (100% flash), en daarna klik je op het Massive Attack-logo rechts onderaan (het symbool voor lichtontvlambaar, je weet wel). Er verschijnt een verticale balk met flikkerende beelden, waar je op kunt klikken. Meer moet je niet doen. Je hoeft niet te beginnen rondsurfen op die site want veel is er niet op te zien. Het gaat ook niet om wat je ziet, maar om wat je hoort. Nee, geen Massive-Attacknummers maar een soort klankentapijt dat bezitters van 100th Window bekend in de oren zal klinken. Flarden van nummers uit dat album komen af en aangerold, ontdaan van vocalen, soms ontmanteld en heel minimalistisch, soms aangezwengeld met een heerlijke bas. Ideaal om te studeren, of gewoon te chillen. En het is aaneengesloten, je hoort zelden twee keer hetzelfde en ik heb het nog nooit getest, maar ik denk dat het tot in de eeuwen der eeuwen door kan gaan. Mijn maximum is voorlopig een luistersessie van een hele dag.

Tijd om er weer aan te beginnen. Het wordt trouwens tijd dat WordPress EINDELIJK eens de lastfm code toelaat, zodat ik mijn sidebar wat mooier kan maken.

10 Reacties

  1. ik heb de massive attack link alvast aan mijn favorieten toegevoegd… was nog nooit op hun site gaan piepen eigenlijk… ga de muziekjes eens testen tijdens het schrijven van mijn agenda of tijdens het verbeteren van toetsen of zoiets… enfin… ik val ondertussen reeds in herhaling maar het is nog steeds even gemeend: succes (nog 3 weken te gaan 😉 ) x grtz x

  2. In de examenperiode kom je misschien niet veel buiten. In die mate is het nummer “Lawn and so on” van Grandaddy een mooi substituut. Eerst een muziekje, dan een hele tijd stilte (2’13 tot 4’09) en vanaf 4’09 tot 9’02 (hidden track?) de verdere verklaring van de titel : een boel cicaden (Hoe schrijf je dat ook? Het komt neer op die lawaaierige krekels die leuk zijn voor 1 minuut, je hoort ze bv. vaak in de Provence) – als dat geen mooi wegdroomidee is) en bijen/wepsen. Have fun (let op voor de wespen, niet die van Johan Museeuw tho).

  3. Ik heb het nummer eens gedownloaded (I know, shame on me!) en het is inderdaad een grappig en leuk lied. Te midden de krekels, alsof we in’t zuiden van Frankrijk zitten! 🙂 Thanks, girlie!

  4. ik heb het volledige laatste deel van mijn cursus geschiedenis geblokt met de krekels. Dat is een late namiddag en een avond non-stop krekels. Uiteindelijk kon ik wel geen krekels meer horen (ik had ook itunes zo ingesteld dat het krekels-gedeelte over and over and over and over again herhaald werd :-)). Het was wel goeie blok’muziek’, dat wel :p

  5. Ah toch nog. Wat merk ik: tegen de verwachtingen in kruipt DJ Shadow toch in de ‘Nu op mijn Itunes’-lijst. No wonder the sound has so much body!

  6. Inderdaad. Ik heb ze wel opnieuw moeten terugvinden want door mijn hardeschijfcrash was alles weg. De DJ-shadownummers die niet té hip-hop zijn vind ik wel goed.
    Van The Knife ben ik ook het grootste deel kwijt. Ze staan in de itunes-lijst omdat ik ettelijke keren heartbeats (origineel en rex de hond) en ettelijke keren pass this on (origineel en dahlback&dahlback) gespeeld heb.
    En nu je het zegt: “nu op mijn itunes” klinkt nogal dom. tijd voor verandering.

    aja: nog iets! het valt mij altijd op dat jij lyrics wéét. Nu ik “no wonder the sound has so much body” zie staan, kan ik het thuisbrengen maar ik had er nog nooit op gelet. (ik luister nooit echt actief naar songteksten in de meeste gevallen. Ik begrijp ze ook meestal niet in de zin dat ik niet versta wat er gezongen wordt). Remember de chewing gum 🙂

  7. Nog eentje om het af/aan te leren 🙂 Een zeer opvallende beginzin waar ik ALTIJD op moet letten: How are things on the West Coast? En nee het is niet Tupac ofzo 🙂 Niet googlen of Wikipedia-en! (Als je de songtitel intypt bij google is de Wikipedia-pagina trouwens de eerste site (buiten You Tube filmpjes). Hèhè

  8. Haha, voor deze moet ik zelfs wikipedia niet op. Die is van Interpol. Maar ik weet de titel niet. Volgens mij gaat het zo: “how are things on the west coast? I hear/think they’re doing real/just fine” Juist? 🙂

  9. Mooi, idd van Interpol. De titel is moeilijk te onthouden: the heinrich maneuver (ik dacht altijd dat het heimlich maneuver was :$) waardoor ik altijd het beeld krijg van een Herr Flick van Allo Allo.
    Het vervolg gaat als volgt: I hear you moving real fine

    Had beter volgende zin gekozen: We are the sharp shooters (a) HAHA, mean 🙂
    Ga terwijl een testje doen qua lyrics bij Tina, want wat ik in mijn hoofd heb, hoort niet bij jouw muziekgenre…!

    Succes nog met blokken, met of zonder studeermuziek.

  10. Ik zal eens sharpshooter-gewijs een balletje tussen haar twee ogen mikken :p

    De studeermuziek begint momenteel met “Remember when you were young, you shone like the sun”. En blijkbaar worden mijn afgespeelde nummers niet getoond. lastfm ligt blijkbaar op z’n gat of zo. nuja, btb.

Geef een reactie

