Ergernissen

De ergernissen voor een blokkende student zijn de volgende:
– Lege markeerstiften (de gele)
– Afbrekende potloodpunten (bij het slijpen)
– Blaffende honden
– Stofzuigers
– Grasmaaiers
– Als je vergeten bent waar je je balpen gelegd hebt en je hele bureau, en vervolgens je kamer mag beginnen afspeuren.
– Een vlieg die komt binnengevlogen en de weg naar buiten niet meer vindt
– Een bromvlieg die komt binnengevlogen, de weg naar buiten denkt te weten en vervolgens 583839 keer tegen je raam begint te beuken, daarbij een irritant geluid makend.
– Als je merkt dat de tijd opeens waanzinnig snel voorbij gegaan is en je nog maar x aantal pagina’s gedaan hebt.
– Als je boek keer op keer dichtvalt.
– Indien je een gom of een slijper nodig hebt, dan bevindt die zich ALTIJD in het diepste punt van je pennenzak, ergens aan de zijkant waar je hem er met behulp van middel- en wijsvinger moet proberen uit te vissen. De gom of slijper in kwestie ziet er door het lange verblijf in de diepe krochten van de pennenzak heel smerig uit.

Los van blokken:
Waar ik een absolute bloedhekel aan heb zijn shampooproducenten die hun shampoo in busjes verkopen met een ageronde top zodat je hem zeker niet ondersteboven kunt zetten en dus moet laten steunen tegen de hoek van de douchecel of iets gelijkaardigs. Voor die mannen mogen ze opnieuw de doodstraf invoeren. Evenals voor de producenten van koelkasten waarvan de vakken aan de binnenkant van de deur te dicht op mekaar staan om er een 1,5literfles tussen te krijgen waardoor je hem noodgedwongen moet platleggen.
Er zou voor mijn part ook een verbod mogen komen op het uitzenden van televisiereclame waarin vrouwen praten over lekjes en geurtjes, vlak voor het middagnieuws wanneer ik, en waarschijnlijk ook andere mensen, aan het eten zijn. “Lekjes en geurtjes” associeer ik bovendien doorgaans met kapotte afvoerleidingen of zo. M.b.t. mensen zou ik andere, meer directe woorden gebruiken die ik hier niet expliciet ga noemen.

Tijd om verder te doen. Er wachten me nog 36 pagina’s en ik heb net mijn bic teruggevonden ergens tussen een dichtgevallen boek. En, dit meen ik nu écht, er zit een heel alien-achtige vlieg op mijn plafond. Gotta take care of that first!

Groet!, Big Apple

Powered by ScribeFire.

3 Reacties

  1. “Indien je een gom of een slijper nodig hebt, dan bevindt die zich ALTIJD in het diepste punt van je pennenzak, ergens aan de zijkant waar je hem er met behulp van middel- en wijsvinger moet proberen uit te vissen.”
    >> Waarom zie ik dit beeld zo levendig voor me? 😀

    Schitterend stukje!!
    En succes met je alien-achtige (*ik breek!*) vlieg op je plafond! Make sure it doesn’t get in your hair!! Of het valt misschien aan als een brain slug.. cfr. Futurama.. ANYONE??

    Grüsse!
    tiny tina

  2. Oh no, not the hair!!!! :s

  3. Ik herken dat stukje van die bromvlieg die zichzelf voortdurend tegen de ruit aangooit! Vorig jaar zaten wij hier met een soort vliegenplaag. (Of leek dat gewoon zo omdat we van ’t stad naar den buiten zijn verhuisd?) Toen zwierden we elke avond rond met de stofzuiger in het rond om ze op te zuigen. Ook van die meppers liggen hier overal in huis verspreid. En Lodewijk (onze poeziemoes) ving er ook af en toe eens eentje. Die hanteert eerder foltertechnieken…
    De laatste loodjes voor het zwarte gat ;-)- greetz 😉

Geef een reactie

