Black Holes, no revelations

Mijn bureau ligt nog vol papieren, boeken en andere rommel. De RSI verdwijnt uit mijn armen (het was echt erg! Heel mijn hand sloeg aan het tintelen op den duur). En nu de examenmist begint op te trekken krijg ik pas goed zicht op waarin ik me bevind. Het is groot, zwart en leeg. Het is het Zwarte Gat. Het komt wanneer iets dat je totaal opslorpte, plots verdwijnt. Bijvoorbeeld:
Je  komt terug van een lange reis (factor 1)
Het einde van de examens (factor 2)
Je bent opnieuw single (factor 3)
Je komt terug thuis na lang in het buitenland gezeten te hebben, bijvoorbeeld voor erasmus (factor 4)

Ik heb ze allemaal meegemaakt en nu zit ik in Zwart Gat factor 2. Maar het is een ferme 2. De ene dag nog vol stress en pagina’s aftellen en de dag erop word je wakker en denk je “aaaaaaaaait, what’s next?”. Ik wist dat het zou gebeuren. Ik heb me er zelfs op voorbereid: de boeken lagen klaar, ik heb zelfs een lijst van films die ik wil zien, mensen die ik wil ontmoeten en dingen waar ik naartoe wil.  Maar op één of andere manier is dat niet voldoende. Als de dag voorbij is heb je het gevoel dat het een nutteloze dag geweest is, want je hebt niks zinvols gedaan. Over een week of zo zal me dat geen lor meer kunnen schelen en ga ik in mijn vakantieritme komen maar nu is het vreselijk stresserend…..contradictorisch genoeg.  En waarom moet dat nu weer regenen? Wat is dat nu voor zever??

Als er suggesties zijn over nuttige bezigheden, laat maar weten.

Eén reactie

  1. D’argh I get your point. Ik raak niet verder dan was insteken, uithalen, in de droger steken en er nooit meer uithalen.
    Ik moét nog opruimen, afwassen, opruimen, de hamster zijn kooi uitkuisen.

    MAAAAAR alles is leuker dan stressie weken in het onderwijs. Ik ben bezig met een afkickproces (maar dat moet je maar lezen op mijn space, dus bij deze een bezigheid voor je).
    Bye!

Geef een reactie

