Schimmel

Ik zit hier weer te schimmelen op mijn werk. Het is nu 23u49 en ik zit achter de receptie van Spermalie in Brugge dat tijdelijk dienst doet als onderkomen voor een zwerm muzikanten van het Festival van Vlaanderen. Alle gasten zijn binnen. Ze zitten op hun kamer, een deel slaapt waarschijnlijk al. Als ik mij omdraai zie ik een groot bord met haakjes dat normaal volhangt met kamersleutels. Maar nu hangen er maar een paar sleutels van kamers waar het slot kapot is of zo. Nog een uur en 10 minuten en dan ga ik mijn slaapzak pakken en naar mijn kotje op de eerste verdieping trekken waar ik de eerste avond een bed gevonden heb dat ik uitgekozen heb als mijn persoonlijk “vertrek”. Dat “kotje” mag je redelijk letterlijk nemen trouwens.
Morgenochtend mag ik om 6u er weer uit om koffie te zetten en de boel hier weer in gang te steken achter de receptie. Om 8u mag ik naar huis. Dat zijn dus maximum 5 uren slaap. Dat is lastig, vooral in het begin. Maar nu went het al. Ik ben elke dag minder moe. Als ik om 9u thuis opnieuw in mijn bed kruip val ik zelfs niet meer in slaap (dat gebeurt later wel als ik naar de koers zit te kijken). Ik zou beter wat verder schrijven aan mijn blogpost over mijn reis die al bijna een week achter de rug ligt. Ja, dat ga ik doen!

Ten slotte nog 2 woorden die bij me opkomen: Cadillac en kersen

Geef een reactie

