Feeds en feedreaders

Ik merk dat deze site geregeld (dagelijks bijna) bereikt wordt door de zoekterm “ditisgeenblog” in te typen in een zoekmachine. Aan wie deze blog op deze manier bereikt: danku voor de interesse! :).  Maar anderzijds zijn er gemakkelijkere manieren om blogs (en andere sites) bij te houden. Ik gebruik persoonlijk Google reader om mijn feeds te volgen.
Feeds zeg je?  Inderdaad: met behulp van een zgn. feed kun je de updates van websites bekijken zonder de site te moeten bezoeken. Steeds meer pagina’s bieden een feed aan waarop je je kan abonneren. Mbv een “feedreader” worden de feeds waarop je geabonneerd bent gepresenteerd. Meestal zie je de titel en een korte samenvatting. Via een klik op de feed (bijvoorbeeld op een artikel dat er interessant uitziet) kom je op de site terecht waarvan de feed afkomstig is. Een feed bevat de meest recente artikels dus je kan de updates van verschillende sites (waaronder uiteraard blogs) volgen zonder daadwerkelijk naar die pagina’s te hoeven surfen. Een feedreader hoef je enkel te downloaden. Er zijn er een heleboel en je kiest volgens je eigen wensen en voorkeuren. Wie een gmail-account heeft, heeft al een streepje voor bij Google Reader want je hoeft geen registratie meer te doorlopen.

Enfin, dit bij wijze van kurkdroge informatieve post. Het is een beetje compensatie voor al het sappigs dat ik op stapel heb staan: mijn smerige koersfiets, leuke vunzig sites, klinkers (we kunnen het altijd sappig maken he ;)), en whatever crosses my twisted mind….  Hou het in de gaten! Je weet nu hoe. 

2 Reacties

  1. Ik beken !

    Al zit je wel in mijn feadreader, maar soms denk ik… hm ik moest nog ergens op die blog reageren of iets herlezen… en dan gebruik ik soms google. Wel niet elke dag, dat zou teveel eer zijn 😆

  2. Het is natuurlijk een dankbare blognaam om te onthouden he ;). Maar bij mij staat googlereader in mijn favorietenbalk dus kost het mij welgeteld 3 kliks om op jouw blog te komen. Dat is 1 klik meer , en … *telt even*… 15 aanslagen op het toetsenbord minder dan de google-way ;). Het scrollen door Faithless-links reken ik er niet bij. Maar wat kan het mij schelen hoe mensen hier geraken. Het doet me al veel eer dat je out of the blue deze blog gaat googlen.

Geef een reactie

