Armenwerk

Vandaag mijn eerste jobje opgeknapt voor T-interim: de tent van Benenwerk in het Astrikpark gaan afbreken. Niet de kleine vanvoor, maar die grote vanachter.  Ik kwam er aan op het onmenselijke 8u ’s morgens en de anderen waren er al. Maar onze werkgevers ontbraken. Om kwart na 10 (!!!!) kwamen ze uiteindelijk aangereden met hun vrachtwagen. “File” zogezegd.  Nuja, het was een heus karwei met heel wat gehef, gesleur, deduw en gedraai. We hebben ons goed in het zweet gewerkt en mijn handpalmen zijn weer voorzien van een verse laag eelt. We hebben onbedoeld ook het grasplein omgeploegd met die vorkheftruck (hoewel daarvoor eigenlijk alleen die chauffeur verantwoordelijk is, dus schuif het niet in de schoenen van de arme interimwerkers).  Ga even langs het Astridpark en je zal zien wat ik bedoel. Als iemand ambitie heeft om te zaaien: de preparatie is al gebeurd. Het is alsof er een kudde wilde stieren op is losgelaten.  Stieren met rubberen banden dan.  hm.

Voila, ze zijn weer binnen. En ik ben alweer wat dichter bij die camera.

Eén reactie

  1. Ahhhh, de geneugten van een vakantiejob! De stramme spieren, pijnlijke benen en rug, niet te vergelijken honger op het middaguur en de vele overuren…. om ’s avonds met een zelfvoldaan gevoel in uw bed te kruipen en af te tellen hoeveel keer je de vuile werkjes van de vaste ploeg moet doen vooraleer er een prachtige som geld op je bankrekening komt🙂

    Ik kan weinig bijbrengen tot het cameradebat: ik heb een Nikon fototoestel en ben er tevreden mee… Volledig naast het feit dat ik wel de grootste amateur ben die je in de wijde omgeving kan vinden.

Geef een reactie

