Job!

Wat een meevaller! Randstad stuurt mij het ruime sop van de arbeidsmarkt op tot 14 september. Ik vul mijn resterende 11 dagen op met……receptiewerk! Precies wat ik zocht! Vanmorgen op “sollicitatie”-gesprek geweest in dat bedrijf.  “Volgens de uitzendconsulente bent u heel vlot in het aannemen van telefoons”, klonk het. Nieuwe informatie voor mij, maar als die consulente het zegt zal het wel zo zijn zeker? Die heeft me tenslotte persoonlijk aan de lijn gehad.
“Ja, dat klopt” zei ik dan maar.
“We beslissen morgen” zeiden ze aan het eind van het gesprek. Waarschijnlijk om me de indruk te geven dat er nog kandidaten zijn. Maar ik weet wel hoe laat het is. Als je mij nu al de werktijden meedeelt en me bovendien nog eens vraagt wanneer ik mijn inloopperiode wil houden dan is het voor mij wel duidelijk dat ik zo goed als aangenomen ben.
Als ik het over “ze” heb, dan heb ik het over de 2 vrouwen die voor me zaten. Ik had de indruk dat ze pas beseften dat ze niet wisten wat te vragen, toen ze aan de andere kant van de tafel plaatsnamen. Verder dan mijn studies en mijn vorige vakantiejob ging het niet.

Nuja, mij geen zorg. Dit betekent voor mij natuurlijk een kapitaalsverhoging. En dat betekent dat het tussen jullie 2 gaat, beste Pentax K10D en Nikon D80!

Powered by ScribeFire.

4 Reacties

  1. Wat ik geleerd heb in verkoop zijn twee zaken…
    . Nooit het vel van de beer verkopen voordat die zijn poot op je contract plaatste.
    . En beren kunnen inderdaad soms de schijn opwekken nog andere keuzes te hebben…

    Concreet… veel succes morgen 😉

  2. Ik zal dan maar de kunstmatige ballon der ingebeelde spanning vroegtijdig doorprikken: ik kreeg deze namiddag al telefoon van Randstad om mij te melden dat ik de derde september mag beginnen. Volgende week ga ik het contract tekenen :). Sommige beren kun je best wel vertrouwen. Eigenlijk geloof ik altijd in het goede van de mensen……

  3. Ik ook, vandaar dat ik hen voor de veiligheid zou geloven als ze zeggen dat ze morgen beslissen en ik niet zou denken dat ze tegen me aan het liegen zijn 😉

    Alléé veel succes met je job ! 🙂

  4. bwa, ik geloofde hen wel toen ze zegden dat ze de volgende dag zouden beslissen. Maar ik dacht dat ze voor zichzelf het besluit wel al genomen hadden en dat ze het de volgende dag pas officieel zouden mededelen.
    liegen is zo’n zwaar woord 😀 merci btw

Geef een reactie

