Midlifecrisis

Ik heb er vooralsnog geen last van. Waarom zou ik ook. Ik zit nog maar aan een slordige 33% van mijn totale levensduur. Mijn ouders daarentegen zitten ongeveer aan 66% en als je de steeds langere levensverwachting meecalculeert en wat goeie wil toont dan kun je dat de helft noemen. Midlifecrisis dus. Ze hebben het zwaar te pakken. Zo zijn ze allebei begonnen met Start to run. Mijn pa heeft speciaal daarvoor zelfs – let goed op – een iPod nano gekocht. Stel je voor! Een iPod nano om elke dag één mp3-bestand te laten afspelen als je gaat lopen. Als ik wil uitleggen dat het voordeel van een iPod voornamelijk de opslagcapaciteit en het eenvoudig menu is, waardoor je je hele mediabibliotheek (ook foto’s en zo) kunt opslaan en beluisteren om het even waar. Als je hem enkel wil gebruiken om te gaan lopen en daarbij dat bestand van Start to run af te spelen, tja dan koop je toch beter een eenvoudige mp3-speler in de vorm van een stick die 150 euro goedkoper is.

Toch vind ik het positief dat ze nu tenminste lópen. Beter dat dan die nordic walking van afgelopen winter waarbij ze stellig bleven beweren dat het een volwaardige sport is. Nuja, het ís waarschijnlijk ook een volwaardige sport maar als middel om je conditie op te krikken is het eerder een gewetenssusser dan een efficiënte training. Maar ook dat zal wel te maken hebben met een midlifecrisis.

Nog crisissymptomen: mijn moeder die een cursus Engels volgt en elke week met haar vriendinnen gaat fietsen.

Hierbij een oproep aan iedereen die mij kent: de dag dat ik deze symptomen vertoon mag je me in eer en geweten neerschieten. Ik neem je niks kwalijk.

Geef een reactie

