Beste nummer 2007

Het begint een moeilijke klus te worden om voor dit jaar een absolute topper eruit te pikken. Zo’n song die gewoon perfect is. Die niet te simpel is, maar toch het haar op mijn armen recht kan krijgen. Of mij één of andere hevige emotie kan bezorgen.
Er zijn twee vraagstukken:
1. Mag ik eigenlijk een dansnummer kiezen? Of is dat e(s)th(et)isch niet verantwoord?
2. Moet het een single zijn of mag het ook gewoon uit een album komen dat dit jaar uitkwam?

Punt 1 is van belang in het geval van Idealistic van Digitalism. Dit is zowat het beste elektro-house-dance-achtig nummer dat ik de laatste jaren hoorde. Gewoon, omdat het die emotie teweeg kan brengen die ik zoek. Vooral als ik op mijn fiets zit.

Punt 2 is van belang in het geval van Map of the Problematique. Dat stond dit jaar heel lang op 1 in de Afrekening van Stubru, maar ik ken het eigenlijk al van vorig jaar toen ik het album Black Holes & Revelations kocht.

Wat zijn voorlopig de beste deuntjes in mijn oren?

– Digitalism – Idealistic
– Muse – Map of the Problematique
– Arctic Monkeys – Brainstorm
– Silversun Pickups – Lazy Eye

Nog 3,5 maanden om te beslissen.

Powered by ScribeFire.

2 Reacties

  1. Ben jij dan een lijstjesman?

  2. De nagel op de kop!

Geef een reactie

