Blue monday

 

Vandaag was ik in Brussel om wat info te verzamelen over het mysterieuze lessenrooster dat érgens op de site van de VUB staat, maar niemand die weet waar; om wat levensnoodzakelijke middelen te kopen zodat ik dat woensdag niet meer moet doen (boter, melk, water, brood) … (als je dacht dat ik chips, cola, bier en vodka zou schrijven zit je er ver naast) … (voorlopig). Op mijn kot ontdekte ik een hoop stof die zich overal verspreid had op wonderbaarlijke wijze. Vermoedelijk is dit gebeurd d.m.v. de talloze hooiwagens die ik aantrof. Na een snelle clean-out – annex mini-genocide onder de hooiwagens ging ik richting VUB. Onderweg kwam ik mijn goeie vriendin I. tegen. Nee, tuurlijk geen toeval, puur afgesproken. Pas op: je zou soms nog verschieten van het toeval soms. Ik geloof er al lang niet meer in. De kans dat ik de lotto win is misschien even groot als de kans dat Mevr. Tuyttens ooit op deze blog zou stuiten. Maar het is toch gebeurd. Misschien had ik liever de Lotto gewonnen. Dan kocht ik de Nikon D3 of zo.

Anyway, op de VUB was het een drukte van jewelste. Je kent dat wel he: de eerste dag van het academiejaar en alle eerstejaars voelen zich geroepen om een keer te kijken hoe dat allemaal in zijn werk gaat bij ons. Eerst zijn we ons gaan inschrijven voor de optionele cursus Frans, waar alle masterstudenten kunnen aan meedoen. Fun verzekerd uiteraard.
Bob est un garçon et Bobette est une fille! Et Lambic est un homme als ik het me goed herinner. Om over Fanfreluche nog maar te zwijgen…

Aan de infodesk zijn ze altijd weer supervriendelijk. We gingen erlangs om onze studentenkaart te laten plastificeren. Ja werkelijk, je moet dat niet eens zelf doen!! Er werd getrakteerd op croissants en zo, en ondertussen ook mijn zakagenda meegegrist. Fijn. Last but not least: dat lessenrooster (de keuzevakken). In de bib verdiepten we ons in de vub-website, en na heel wat gegrasduin met meer duin dan gras (don’t ask) zei I. plots “eureka” of iets dergelijks. Van alle onlogische plaatsen stond dat rooster nog op de minst onlogische, dat moet ik toegeven. Neemt niet weg dat het nog steeds ONLOGISCH was.
In het restaurant moest ik 20 minuten aanschuiven voor een broodje. Hopelijk wachten ze niet te lang met brossen.
In de Delhaize werd ik aangesproken in het Nederlands. We zullen daar maar niks achter zoeken.
Tuyttens heeft nog niet gebeld, dus die hete kolen blijven in de broek. Het zal voor morgen zijn vrees ik. Vandaag schijnt de zon nog wat te uitbundig.

Ik schrijf zelden zo’n relaas van een doodnormale dag he? Nu opeens wel. Vreemd is dat, hoewel een mogelijke verklaring in mijn horoscoop zou kunnen schuilen die ik in de Metro (de krant) even onder ogen heb genomen terwijl ik op de trein zat. Door de positionering van Mars en nog een andere planeet zou ik enerzijds overtuigingskracht en anderzijds energie hebben vandaag. Op dezelfde treinreis raakte ik verzonken in een gezellig middagdutje. Tot zover de energie. Hopelijk raakt u al wat overtuigd!

Ik heb een hekel aan middagdutjes. Ik word niet meer wakker. Deze maandag heeft vanaf nu weinig nut meer. Dinsdag!! Get ur ass down here!

Powered by ScribeFire.

4 Reacties

  1. 20 minuten, da’s niks! Wij hebben een uur pauze, en donderdag bracht ik die gezellig al wachtend door, om uiteindelijk vijf minuten voor de les mijn broodje te krijgen. Leutig! Dat ze inderdaad maar rap beginnen brossen.

  2. Wàt een lang weekend! Zeg a.u.b. dat de keuzevakken nog geroosterd moeten worden! Mijn lessenroosters zijn minder van de poes…

  3. @Tina: jij gunt mij ook niet veel he :p
    Dat wáren de keuzevakken. Alles samen: maandag 1 les, dinsdag geen les, woensdag 1 les, donderdag hele dag les (in a’pen).
    So it goes.

  4. @Greet: het lastigste aan 20 minuten wachten, is dat je naar het gezever moet luisteren van de wachtenden voor en achter je. Wat daar al niet allemaal uitkomt……

Geef een reactie

