Nieuwe Radiohead is op komst!

Tijd voor wat intellectueel rustgevend emotioneel en esthetisch totaal verantwoorde maanden/jaren/decennia. Superband Radiohead heeft een nieuwe plaat uit die binnen 10 dagen verkrijgbaar is. De titel luidt “In Rainbows” en, stel u dit even goed voor, als je hem online aanschaft (ook ‘downloaden’ genoemd), mag je kiezen welke prijs je ervoor geeft. Radiohead geeft het album zelf uit en hoeft zich dus niks aan te trekken van platenbonzen.
Geniaal vind ik dit: zelfs al heb je helemaal geen probleem met het downloaden en kopiëren van cd’s waar je normaal voor moet betalen, als ze je hem aanbieden voor gelijk welke prijs dan ga je toch minder snel droogweg een symbolische eurocent geven. Dan geef je immers aan hoeveel die plaat voor jou persoonlijk betekent en daarbij maak je eigenlijk misbruik van het leuke, originele en hartverwarmende gebaar van Radiohead.

Ik download hem niet, ik koop hem. En daarvoor betaal ik de normale prijs. Radiohead is één van die groepen waarvan ik de muziek in handen wil kunnen houden, het boekje doorbladeren en de geur opsnuiven. 10 dagen!!

Powered by ScribeFire.

2 Reacties

  1. hm… 10 dagen… zoals ik het begrepen zult ge dan nog niet aan het boekje snuiven hoor !

  2. Nee, dan moet ik blijkbaar op de post wachten :s. 40 pond is wel de moeite. Dat is gelijk 60 euro! Kben ik maar een arme student. En wedden dat je met kredietkaart zult moeten betalen? Benee, dat heb ik niet!

Geef een reactie

