Luie mensen

Wat is dat toch met zomer- en winteruur, dat mensen dat steeds moeten vertalen naar een uur langer slapen of een uur minder slapen?? Wat heeft slapen daar in godsnaam mee te maken?? 
Het is zo eenvoudig als wat: vandaag is het winteruur ingegaan. Dat wil zeggen dat deze dag uitzonderlijk 25u duurt. Ja, daar heb je niet van terug he, 21 juni?? We krijgen een uur extra en wat doet iedereen daarmee?? Slapen! Waarvan zijn jullie dan zo moe geworden?

Ik sta vanmorgen op hetzelfde moment op als elk weekend. Ik kijk op mijn horloge en ik stel vast dat mijn voormiddag wat langer zal duren dan die van gisteren en dat ik dus zowaar twee blogposts kan schrijven in plaats van één, én dat ik eindelijk mijn Google Reader kan uitlezen na dagen van internetloosheid in de hoofdstad van de EU, en dus bij uitbreiding ook van de bakermat van de westerse beschaving, waar ik zelfs Studio Brussel niet deftig kan ontvangen. In Brussel. Ja, lach maar. Voor al wie Brugge of West-Vlaanderen het einde van de beschaving noemt: think again.
(Nutteloos feit: in bovenstaande alinea staan de langste en kortste zin van deze post vlak na elkaar.)  (Ik zei toch dat het nutteloos was??) 

En over dat horloge: ja, dat past zich vanzelf aan, aan zomer- en winteruren en tijdzones en zo. Nu weet u ook op wie de titel van deze post slaat.

Powered by ScribeFire.

3 Reacties

  1. wahahahahaha.

  2. Hm. Als je horloge zich automatisch aanpast, en ik neem aan dat het dat op de conventionele manier doet (van drie uur naar twee uur ’s nachts), dan heb jij toch ook een extra uur geslapen? Of past dat horloge zich in de loop van de voormiddag aan? Lijkt me nogal onhandig, ivm afspraken en dergelijke.

    Waarom mensen het over slapen hebben? Zoals ik al zei en zoals je ongetwijfeld weet, verandert het uur midden in de nacht. Op dat moment is de gemiddelde Belg aan het slapen. Vandaar.

    Ik geloof dat jij te weinig werk hebt. Want als je er zoals de meeste mensen teveel of net genoeg zou hebben, zou je ook blij geweest zijn met dat extra uurtje uitrusten.

  3. Mmmmm, nee toch niet. Mijn horloge verplaatst inderdaad ook om 3u of zo, maar dat wil niet zeggen dat ik daarom langer ga slapen he. Mijn wekker trekt zich daar niks van aan, en die bedien ik nog altijd zelf. Ik word dus om 9u wakker (zomertijd), ik verzet mijn wekker naar 8u (wintertijd) en ik sta op.

    Het uur verandert inderdaad midden in de nacht, precies op het moment dat je je klok niet kunt verzetten. Dus ofwel verzet je je wekker voordat je in je bed kruipt en zal hij dus een uur later afgaan, ofwel verzet je hem nadat je bent opgestaan, zoals ik, en heb je een uur cadeau om je werk af te krijgen (want dat heb ik inderdaad wel!).

Geef een reactie

