Mondvoorraad

Ach ach vanavond keer ik terug naar the middle of nowhere oftewel het midden van België, waar er een honderdtal vierkante meter het zonder internetverbinding moet stellen. The big blackout keert voor de derde keer terug, en dus voel ik me genoodzaakt deze blog van voldoende spijs en drank te voorzien om het een midweekje uit te houden.

Mijn blog en ik, wij hebben een belangrijke eigenschap gemeen: een dieet is nooit goed. Een blog leeft van updates, net zoals ik mijn dagelijkse calorieën broodnodig heb opdat mensen mij nog zien lopen op straat. Allez vooruit….

Mijn thesisonderwerp ligt vast, mijn promotor ligt vast, de eerste regels verschijnen op elektronisch papier en de eerste pagina’s zitten al ergens in mijn hersenpan. Waarover gaat het? Ik ga jullie niet vermoeien met de exactheden. Ik kan alleen zeggen dat het veel te maken heeft met deze post.

Veel werk! Elke week vraagt nauwkeurige planning. Vanavond de dvd programmeren voor 24, Lost en Hustle. Morgen eerste paper indienen, tegen donderdag teksten doornemen en een samenvatting schrijven, maandag of dinsdagavond naar Control, woensdag naar een lezing van de Turkmeense president aan de VUB, donderdag bij het krieken van de dag vertrekken richting a’pen, zorgen dat ik eindelijk dat laatste resterende boek kan kopen bij Acco, ’s avonds na de les naar de boekenbeurs (ik zit dan toch al in a’pen), daarna opnieuw naar Brussel, vrijdagmorgen opnieuw naar Brugge (overload aan NMBS) en vrijdagavond naar Cercle-Club (een uitmatch nota bene).

Zo ziet de week eruit. Ik geef toe dat de planning niet zó nauwkeurig is, maar it will do.

Tot ergernis van mezelf laat ik ook dingen bewust buiten beschouwing: ik moet dringend cursussen gaan bijhouden, IPE in de eerste plaats. Alleen heb ik het boek nog niet. Ik moet ook die verjaardagsdrink eens gaan regelen. Het is verdomd moeilijk een gemeenschappelijke datum te vinden. Ik moet mijn kot eens stofzuigen maar ik heb geen stofzuiger. Ik moet ook eindelijk eens die foto’s gaan uploaden die al zo lang in de wachtrij staan. Sh*t ik ben weer aan het zagen. Wacht, ik zorg voor wat compensatie.

AHA ik heb een nieuwe gsm! Geen verrassing: Sony-Ericsson K800i (ja, hiermee krijg ik extra hits, so what?). Hij is ondertussen wel al aan het einde van het einde van de terminus van zijn productlevenscyclus (dit woord bestaat!), dus het was geen senicure om het te vinden. Bij Photo Hall hadden ze nog één exemplaar, bij Vandenborre nog 2; maar die stonden in beide winkels aan 249€. In de Mediamarkt in Brussel stond hij aan 199€, en 2000 frank was vroeger een bom geld, dus ookal waren dit waarschijnlijk de 3 laatste toestellen in Brugge (Tuyttens: niks; Krëfel: niks, Belcompany: niks, Proximus-shop: niks), met 50€ kan ik evengoed een extra geheugenkaart kopen. Van een kale reis thuisgekomen heb ik de Mediamarkt van Oostende opgebeld: ook daar geen K800i meer in voorraad. Of er in andere Mediamarkten eventueel nog zijn? Een minuut stilte, doorbroken door getyp op- en gebleep van een computer, gevolgd door een “het spijt me mijnheer. In heel België is er niet één Mediamarkt die de K800i nog in voorraad heeft.

Last resort: Phone house. Omdat die in Brugge gesloten is wegens verbouwing wilde ik die van Knokke-Heist opbellen. Ik kwam terecht bij een callcenter. De man aan de andere kant van de draad, die ik me voorstel als Ben Trueman uit Hotel Babylon (de homofiele receptionist), wist me te vertellen dat hij zowel in Knokke als in Oostende nog in voorraad was aan….209€.
“Good enough!”
En nog voor de man mij nog een prettige dag kon toewensen en mij bedanken dat ik – vermoedelijk – voor Phone House gekozen had, was ik al in de auto gesprongen en had ik de motorkap richting Knokke gewend.

Mondaine badplaatsen tijdens een regenachtig verlengd weekend: je wilt er echt niet heen.
– Wat doen mensen als het weer te slecht is om op de dijk te zitten? Shoppen!
– En waar gaan mensen in Knokke, bulkend van de cash, winkelen? De Lippenslaan!
– En waar ligt de Phone House? Aan de Lippenslaan!

Mijn ijdele ambitie om de auto voor de winkel te parkeren en even snel binnen en buiten te springen heb ik snel opgeborgen. In file ging ik voorbij bezette parkeerplaatsen, in file ging ik verder rond een rotonde, ik reed voorbij de afslag van de Lippenslaan die één grote file was, in file ging ik rond een tweede rotonde, en zo belandde ik op de weg terug. Een hele hoop idiote details om te schetsen dat het toch wel echt druk was.

Uiteindelijk parkeerde ik de auto ergens op wandelafstand van de Lippenslaan. Dat klinkt positiever dan het is: een marathon van 42 km is tenslotte ook wandelafstand (of loopafstand). Maar ik heb gelukkig op de wandeling heen en terug mezelf wat kunnen entertainen met naar de auto’s te kijken. De BMW-Jaguar-Mercedes-Audi-en Porschedichtheid is zelfs hoger dan de Franstaligendichtheid.

****

Ik ga nu die paper afwerken want ik heb D. beloofd hem bij wijze van voorbeeld door te mailen.

Zij die gaan verdwijnen groeten u!

Powered by ScribeFire.

Eén reactie

  1. Interessant, mijn stagiair maakt bij CS (!) zijn scriptie over het Aralmeer!
    Succes in de eenzaamheid zonder internet deze week!
    Ik heb het ook druk deze week, dus geen zorgen: ik voel met je mee. Hopelijk tot gauw!

Geef een reactie

