Blob blob blob blob blob……

Dat is het geluid van de afvoer die onze pompbak maakt op kot, waarbij het water in plaats van naar beneden, springtijgewijs naar boven stroomt, en daarbij alle vettigheden van de afgelopen dagen met zich meeneemt (mayonaise, pasta, melkbrokken, iets wat lijkt op ei
(en-God-ik-hoop-dat-het-ei-is), en rode kleurstof (rode wijn……of
bloed)) ,om daar onze vaat in de drenken. Ik was van plan u de details te besparen. Dat is me niet gelukt.

Ondertussen hebben we nog steeds geen internet. Met ons drieën hebben we een stuk of 3 keer vergaderd over wat we eraan zouden doen, maar meestal ontaarden deze vergaderingen in keiharde discussies over wie er de kotbaas zou opbellen, en wie er de telenet helpdesk zou bellen. Een telefoontje naar de kotbaas (gaf niet thuis en belde ook niet terug ondanks ons bericht op de voicemail), ééntje naar 1207 (hoe kom je anders het nummer van de Telenet helpdesk te weten als je geen internetverbinding hebt?) en ééntje naar die helpdesk zelf (“zonder toelating van de kotbaas kunnen wij geen nieuwe internetverbinding komen installeren”), bracht ons geen centimeter verder.
Terwijl in de keuken de vieze brij steeds verder het zware werk van de poetsvrouw nog zwaarder maakte en Google.be ongeveer 50% geladen was (na een kwartier ongeveer) waardoor mijn bovenbuurman met zijn hoofd op zijn bureau begon te beuken, merkte ik dat er geen vuilniszakken meer waren en we bijgevolg veroordeeld waren tot het verzamelen van afval op ons kot. Ik, als kelderbewoner met een rattenfobie, voel me hier in het bijzonder ongemakkelijk bij. Big city life…..

Gisteren dan toch een lichtpuntje: blijkbaar duurt het langer dan 2 dagen voor de ongedane vaat begint te schimmelen. Wat niet is, kan nog komen natuurlijk maar het is goed om weten. De avond daarvoor had ik mijn spullen al geëvacueerd door in aller ijl een noodafwasfaciliteit op te richten, wat neerkwam op het vullen met water van de grootste pot die ik kon vinden, daar een kneep Dreft aan toe te voegen en daarin mijn eetgerief af te wassen. Vanmorgen heb ik geprobeerd te ontbijten zonder mijn bord vuil te maken. Dat is iets wat ik, zoals de meeste mensen waarschijnlijk, nog nooit gedaan had. Logisch ook want een bord dient daar toch juist voor? Nu ik erbij stil sta: het zou inderdaad gemakkelijker geweest zijn achteraf mijn tafel schoon te maken als ik geen bord had gebruikt, dan het schoonmaken van dat bord zelf. Maar door mijn ervaring van de afgelopen dagen weet ik nu tenminste dat die choco op de rand van mijn bord niet van kleur zal veranderen voor ik terug on the scene ben zondagavond.

Laat ik afsluiten met een interessante vraag die gisteren aan de orde kwam in de keuken (let op: het is het soort vraag die niemand zich in zijn keuken wil stellen en hoort te stellen). Gaat die brij in de gootsteen minder snel stinken als je er dreft bij doet?
Ik denk het niet: smell becomes awkward smell. Het deed me de opmerking maken die ik eerder die dag al in de Antwerpse “metro” gemaakt had: het ruikt hier naar een vochtige grot. Dat mag je voor één keer letterlijk nemen.

Powered by ScribeFire.

6 Reacties

  1. Whaha, welkom in het kotleven 😀
    Je hebt het nogal slecht getroffen, zo te horen. Hopelijk betert het snel en anders doen zoals ik: vluchten en een nieuw kot zoeken!

  2. Bestaan er een ander kotleven???? Damn, ik heb altijd moeten overleven op vuile gootstenen, beperking gebruik van borden en douchen op manieren die niet zouden mogen (avoid hairs and fungus, avoid them!).

  3. Het is nochtans mijn tweede jaar en vorig jaar hadden we die problemen niet. :s
    No way dat ik mijn kelderloft verlaat. Ik zit daar veel te graag! 🙂

    En los van het verstoppingsprobleem is onze gootsteen normaalgezien betrekkelijk schoon, evenals het bad/douche en zo. Zindelijke en propere mensen zoals wij zijn, spoelen we de douche uit na gebruik 😉

  4. Fantastisch, jij leeft in de toekomst ofzo? Om 14:14 lees ik een tekst van jou, gepost om 14:49. Tell me, what is it like there?!

  5. BHV is nog steeds niet gesplitst. Maar het is wel gestopt met regenen.

  6. […] dat dan ook daadwerkelijk te doen. How rude of me! Et voila: herinner u mijn klaagzang over de verstopte gootsteen in de keuken. That’s where it all […]

Geef een reactie

