Gaten in de muur! En in het plafond!

Is Pierre nu geweest dit weekend? Mijn kamer zag er gisteravond nog net zo uit als toen ik hem vrijdagmorgen verliet. Ik heb 2 grote gaten in de muur: het gat dat er al was is vergroot, rechts daarvan in de hoek is er een groot gat (ongeveer 3 keer zo groot als het eerste) en in de benedenhoek zitten ook 2 gaten. Ik heb ook de indruk dat het moeilijker is de kamer op te warmen.
mvg, Maarten

Dit is mijn boodschap aan de kotbaas, zopas gepost op ons discussieforum (ja, wij hebben een discussieforum, we hebben daar nood aan).

Gaten in de muur ja! – Gaten in de muur –
Op een studentenkot kun je veel hebben, maar gaten in de muur…dat gaat toch een beetje ver.

Ik hoor u denken: hoe kom je in gódsnaam aan gaten in de muur?? Ik zeg het nog eens: er zitten dus gáten in de muur!!!! Beeld je dat eens in!

Nee, ik zie mijn buurman niet zitten of zo door dat gat in de muur. Ik heb immers geen buurman. Ik kan er ook niet doorkruipen of zo. Allez, het is wel groot genoeg (dat in de hoek dan), maar ik kan er niet door omdat er niks aan de andere kant is behalve isolatiemateriaal dat er een beetje uitpuilt. Het kleinere gat is half in de muur – half in het plafond.
Ja, een gat in het plafond! In het plafónd!!!!!
Daar kan je wel door kijken. Door het gat zie je allerlei leidingen lopen, bakstenen en een ijzeren geraamte.

Om dit allemaal voor te kunnen stellen moet je weten dat mijn kamer een kamer in een kamer is. De buitenste huls is dus de kelder, met stenen muren en al. Mijn kamer is een cocon van valse muren die daarbinnen opgetrokken zijn. Tussen de valse muur en de muur heb je een kleine spouw waardoor allerlei kabels en leidingen lopen. Voila.

Ik stel vast dat ik 2 alinea’s hierboven een aanvang heb gemaakt om uit te leggen hoe ik aan gaten kom in de muur en het plafond (nu ga ik het niet meer herhalen), zonder dat dan ook daadwerkelijk te doen. How rude of me! Et voila: herinner u mijn klaagzang over de verstopte gootsteen in de keuken. That’s where it all begins.

Het begon met een verstopte gootsteen. Na 2 weken kwam Pierre de klusjesman die eindelijk herstellen. Dat was vorige week. Pierre prutste wat met buizen en leidingen onder de gootsteen en de keuken vulde zich met een onmenselijke stank. Plots vroeg hij mij hem naar mijn kamer te leiden. Daar aangekomen begon hij wat te prutsen in het gat in de muur/plafond dat er altijd al geweest is: een betrekkelijk klein, perfect rechthoeking gat van 10 op 20 centimeter, de helft verborgen achter een poster.
Hij wees me op een natte plek op mijn bureau die ik nog niet eerder gezien had, recht onder dat gat. Ook de vloer onder de bureau bleek nat te zijn. En toen ik de poster van de muur haalde merkte ik dat die ook nat was en de muur daarachter óók!

Na een snelle evacuatie van bureaumateriaal en posters begon Pierre het gat groter te maken zodat hij er zijn hoofd door kon steken. Na wat geklop en gedraai aan de afvoerbuis van de gootsteen (die daar vlak boven ligt) kwam er een vies bruin sopje uit de buis, op mijn bureau gelopen. De stank was niet te harden en ik wist dat ik die nacht niet in mijn kamer zou slapen.

De hele avond was Pierre bezig in mijn kamer. Omdat ik het niet kon aanzien, bivakkeerde ik bij Jo, mijn bovenbuur. Af en toe hoorden we zwaar geklop en ik begon al te vrezen dat ik mijn kot voor lange tijd niet zou terugzien.

Er zat dus een lek in de afvoerbuis, ter hoogte van mijn kot (of course!), veroorzaakt door een fameuze steen (!!!!!), die dezelfde afvoerbuis ook blokkeerde.
Hoe komt een steen in de waterleiding???? “Aah, c’est le proprieteur” (of zoiets) was het antwoord. De eigenaar?? Waarom zou de kotbaas nu een steen in de waterleiding steken??

Anyway: ik zou twee nachten bij Jo slapen en in het weekend zou mijn muur, die aan de andere kant helemaal doorweekt was, vervangen worden.

De rest ken je. Hier zit ik dan. Het is koud en er zitten gaten in de muur!

dsc00044.jpgdsc00046.jpg

Powered by ScribeFire.

2 Reacties

  1. Wow, zo erg heb ik het nog nooit geweten, jouw kot is echt wel uitzonderlijk (slecht). Was alles nog in orde toen je het uitkoos misschien?

  2. Hola! Er zijn blijkbaar misverstanden! Dit kot was inderdaad in orde toen ik het uitkoos, en het was ook altijd in orde tot voor een halve week (we zullen internet niet meerekenen aangezien niet alleen ik daar last van had).
    Mijn volgende post wordt een lofzang over mijn eigen kot. Het kot dat iedereen hier graag zou hebben en dat ik te pakken heb gekregen omdat ik toevallig de eerste was die het bezocht. Het kot met aparte werkruimte, met 23m², met twee kleerkasten, parketvloer, eigen deur naar de tuin, een bureau die 4 keer zo lang is als een gewoon bureau en helemaal de muur volgt, hoek inbegrepen, met kabel-tv, met een boekenkast van 4 meter lang, met muren geverfd in donker-oranje en met spots in het plafond die je kunt dimmen. Aha! behalve 2 gaten in de muur geen slecht woord over mijn kot he! Die gaten zullen ze/moeten ze wel in orde brengen.

Geef een reactie

