Nostalgie nostalgie!

Allez, is dat nu geen mooi woord? Ik vind het prachtig! Net zoals melancholie. Maar hier op kot moet ik het niet wagen dat woord meer dan 0,5 keer achter mekaar uit te spreken (ga nu aub niet rekenen) want dan jaag ik minstens één kotgenoot in de gordijnen. Het zijn wel stevige gordijnen, maar érgens moet je toch de grens trekken…. Niet dat ik zoveel belang hecht aan mijn gordijnen. Eigenlijk zijn het toch wel…redelijk……lelijke……gordijnen…. Maar em…

Sorry, ik wil het even over iets anders hebben. Ik kom straks wel op die nostalgie terug. Vinden jullie ook niet dat “gordijnen” vreselijk negatief klinkt? Stel u een vrouw voor met een kleed van in de jaren ’80 (die tien jaar die we allemaal zouden willen vergeten), zo van boven naar onder in één stuk en één patroon. Hoe noemen we dat als ze het niet hoort? Een g******, juist ja.
Nog eentje: kerstboom. Wees gerust, over een maand ga ik genoeg klagen en zagen over kerstmis, want het is nu eenmaal “in” om tegen kerstmis te zijn. Jezus had nooit geboren mogen worden, daar zijn we het allemaal over eens…. (opgepast you religious fanatics, steek jullie bijbel maar weer weg en hou de hete ijzers, nageltangen, zwepen en andere comfy chairs maar achterwege, dat van Jezus was – uiteraard – ironisch. I love you, Jebus!!).
Jah, kerstboom dus. Alias: een vrouw met een overdaad aan juwelen en/of piercings en/of andere versieringen.

Als wij gordijnen en kerstbomen zo lelijk vinden, waarom tolereren we die dan in onze huizen? Vanwaar de drang om een aangeklede spar een ereplaats te geven in de woonkamer of lappen stof voor de ruiten te hangen die eruit zien als behangpapier van de jaren’60 (dat waarmee ook de deuren en het plafond behangen werden zodat de kamer eruit zag als één groot delirium. Kun je je afvragen wat mensen er toendertijd toe dreef verontrustende hoeveelheden LSD te gebruiken…) (LSD is ook niet meer “in” naar het schijnt. Ze vreten nu en masse paddestoelen (eerste deel dier, tweede deel plant, dus uitzondering op de regel, maar nu niet meer want de regel is afgeschaft) (wacht even, een stoel is geen plant…. confused….) zwammen).

Als u klaar bent het ontwarren van de haakjesstructuur door mezelf gecreëerd (I’m an artist!) kunnen we verder gaan met de nostalgie.
Ik heb me vandaag een heel eind (lees:de hele middag) zitten amuseren met een website die een e-n-o-r-m archief heeft van websitepagina’s uit het verleden. Nee, ik geef nog niet de url, anders bent u weg en ik ben nog niet uitgepraat. Via deze site kun je dus bekijken hoe de site van pakweg stubru eruit zag, back in 2001. Of hoe de site van de BBC eruit zag op 11 september 2001 (vrtnieuws.net bestond nog niet). Nostalgie nostalgie……

Mijn searches:
Stubru in 2001
– Hattrick.org in 2004 (gaat niet want hij redirect zichzelf naar de contemporary homepage (vertaal dat eens!!).
BBC op 11 september
– Hotmail in maart 2002 (toen ik een account aanmaakte) (gaat ook niet. Zie Hattrick)
Altavista in 1999 (de eerste site die ik ooit bezocht)
Flickr in januari 2006 (omdat ik dan fotosites afzocht maar nooit op Flickr ben gebotst)
Woophy in januari 2006 (toen ik een account maakte)
Blue-army in oktober 2003 (toen we tegen Ajax speelden)
Lastfm in 2005 (toen ik me aansloot)

http://web.archive.org hier, amuseer u wat met de “waybackmachine”.

Eén reactie

  1. De (toen nog) Studio Brussel-site!! Daar heeft Griet me nog leren chatten in het middelbaar! (Wij hadden nog geen internet thuis, alleen op school, mens, wat is er inderdaad al veel veranderd!)

    Fijn om eens terug te zien🙂
    Nostalgie en melancholie zìjn mooie woorden.

Geef een reactie

