Laatste Show wordt Aan Tafel

Marc Uytterhoeven heeft nog maar zijn rug gekeerd of het eerste heiligdom van De Laatste Show wordt al gesloopt: de zitbank moet plaats maken voor een tafel. Met stoelen errond. Gezéllig….*not*.
Het zou kunnen – correct me if I’m wrong – dat vrouwen liever rond een tafel zitten dan mannen. Ik weet het niet, maar ik ken toch enkele voorbeelden die deze regel bevestigen. Een zitbank is ook één van die typisch mannelijke symbolen nietwaar. Remember Al Bundy of Onslow of Homer Simpson.

De zitbank (ja, ik vermijd opzettelijk het woord “z*tel”) gaf de show een gezellige touch. Allemaal samen in het salon, net zoals de kijkers voor hun televisie. Een soort van verbondenheid die De Laatste Show overigens mede onderscheidde van andere talkshows (behalve de talkshows die zich ook in en rond een zitbank afspelen). Frieda maakt er komaf mee. En net nu ik opnieuw televisie heb tijdens de week en dus, na een jaar niet gekeken te hebben, opnieuw naar De Laatste Show zou kunnen kijken. Met die tafel moet ik er toch eens over nadenken. Ik was al geen toejuicher van Frieda, hoe sympathiek ze ook is. Ik heb het niet voor televisiefiguren die de “R” niet op de normale manier kunnen uitspreken. Ja Birgit Van Mol, dit mag je als een persoonlijke boodschap opvatten!!

We zullen zien…. Of we zullen kijken zullen we ook nog zien……

Powered by ScribeFire.

8 Reacties

  1. hm. Ik kan ook geen tongpunt-r produceren. Met de beste wil van de wereld niet.
    En ik zit ook liever in een zetel dan rond de tafel.

  2. zolang je geen televisiefiguur bent, heb ik niks tegen je 🙂

  3. !! We LOVE Frieda !!

    En Birgit is wel OK voor het nieuws, maar Frieda is super!

  4. jamaar, wie zal het nu zijn? bruno of frieda? 🙂

  5. It’s like Sophie’s Choice 😉

  6. Jamaar, ook televisiefiguren kunnen er niet aan doen dat ze de tongpunt-r niet kunnen uitspreken hoor. Je weet zeker niet hoe moeilijk dat is? 🙂

  7. Maar ze kunnen er wél aan doen dat ze op tv komen! 🙂

    De ene huig-r is al beter te verdragen dan de andere. Ooit al eens afgevraagd waarom schijnbaar alle Spanjaarden of Italianen die tongpunt-r wél kunnen uitspreken? Ik beweer niet dat het gemakkelijk is; is vraag me dat echt af!

  8. Antwoord: omdat alle kinderen zo gepest worden als ze jong zijn en geen tongpunt-r kunnen fabriceren. Echt waar.
    En ze lachen al even hard met mij als ik Spaans spreek.
    Mij wordt het nog vergeven omdat ik ‘buitenlandse’ ben, maar je móet als je klein bent naar de logopediste als je dat niet lukt.
    Btw,
    onlangs ook meegedaan aan een uitspraak-examen, waarin mij werd gezegd dat ik duidelijk een huig-r had en dat als ik wou verderdoen ofwel de tongpunt-r zou moeten leren (waar er werd gezegd dat dit op mijn leeftijd welhaast onmogelijk is), of de huig-r meer zoals Brigitte van Mol zou moeten uitspreken! Ha.
    Edoch, ik zou er goud voor geven om de tongpunt-r te kunnen laten rollen.
    Maar niemand kan die huig-r zo doen rollen als ik!

Geef een reactie

