Waar ga ik naartoe?

Wat doe ik volgend jaar? Deze vraag houdt me al geruime tijd bezig maar een antwoord heb ik vooralsnog niet. Het is tasten in de dikke koffie en mijn gedachten liggen eerder op een hoop dan dat ze op een rij staan. Het probleem is dat ik te jong ben. Niet te jong om te werken, maar te jong om realistische plannen te maken. Ik heb teveel ambitie, ik wil teveel doen, ik wil geen 9 to 5-job, hoe leuk die ook kan zijn.

Misschien ga ik een jaar of meer naar het buitenland om een ManaMa te halen.

Misschien doe ik een ManaMa in Brussel en blijf ik op mijn kot. Dan doe ik Europees recht of zo.

Misschien ga ik werken. Bij een NGO of zo. Of in de ambtenarij. Of nee, niet in de ambtenarij.

Misschien ga ik les geven, hoewel de kans heel klein is. Ten eerste voel ik er weinig voor en ten tweede is de vraag naar leerkrachten geschiedenis voor de hogere jaren heel laag.

Misschien ga ik een jaar werken, gelijk waar, en ga ik daarna een jaar op reis. Heerlijk vooruitzicht. Maar niet alleen! Een ervaring delen is even leuk als hem beleven.

Té interessante wereld, téveel mogelijkheden, té weinig tijd….. Een reïncarnatie of 3 zouden mooi megenomen zijn.

Shit, alweer zo laat. Bijna gaan slapen. Tijdverlies…..

4 Reacties

  1. Doe zoals ik : conflict and development manama in Gent. Geschiedenis-studenten a volonté en handig voor als je in NGO wil gaan werken

  2. Helemaal geen slecht voorstel! Ik heb het eens bekeken en ik ga het in overweging nemen.

    Kleine rechtzetting: ik doe geen geschiedenis maar politieke wetenschappen ;). Maar ik heb wel regentaat geschiedenis achter de rug, vandaar dat ik erover begin.

  3. En journalistiek? Eerder schrijvende pers dan Ivan de Vadder-like tho… 🙂
    Btw: Frieda rocks, ze wil tenminste niet continu scoren zoals Mark. Niets tegen Uyterhoeven, behalve in De Laatste Show! Dat was daar meer een revue van mensen (7 gasten per avond! 7 gasten die niets konden overbrengen van een eventuele boodschap. Ga nooit vergeten dat Stijn Coninckx zijn nieuwe film kwam voorstellen en dat ik op het einde van het gesprek NIETS over zijn film te weten was gekomen!) dan een TALK show.

    En Tina zal me gelijk geven: niemand ging boven Bruno…!!

    PS: Sorry voor fout gespelde namen, BV’s zijn nu eenmaal mijn ding niet 🙂

  4. Ik wil Bruno terug, punt.
    Hij wàs vernieuwend qua interviewstijl EN zitstijl. Leve zelfs het haar op zijn armen/handen.
    Bruno zeg.. Hoe zou het nog zijn met.. is hier wel geplaatst.
    Sorry voor mijn late reacties! Internet werkt EINDELIJK weer!!
    Groetjes

Geef een reactie

