Recepe for disaster

Hoe slaag ik voor mijn examens?

Het gaat niet zo goed…. Oké, ik denk dat voor elke examenperiode, maar nu gaat het toch wel echt heel moeizaam. Vorig jaar, in de lente, zat ik in de zon mijn volledige cursus internationale politiek te verslinden (niet gezeverd: dat was waanzinnig interessant), nu doe ik met moeite één pagina internationale politieke economie. En nochtans is dat ook interessant. Welke variabele is dan anders? Het weer! Dat maakt veel uit. Zon => energie. Definitely. Wat nog? Mezelf. Ja, ik heb wat minder werklust. Em…. ik en werklust? Alleen als het me uitkomt, always has, always will be. Wanneer komt het me goed uit? Een week voor de examens tiens.

Oké, een strategie. Hoe gaan we slagen in januari? Dat moet ongeveer zo gebeuren:

– Conflictresolutie en Europees Beleid: geen probleem. Ik ben nu al zo goed als geslaagd na 2 succesvolle testen (ja, SB’s in den unief! En telkens met succes! Als ze dat in de frères eens zouden weten….).

– Internationale politieke economie: ik moet dringend beginnen dat boek door te nemen want de blok zal toch wel 4 weken te kort blijken te zijn om dat helemaal te doen. En natuurlijk in het Engels, maar ca va.

– Politiek systeem van de Europese Unie: ik moet dringend een onderwerp vastleggen voor en beginnen te schrijven aan mijn paper. Onderwerp: gelijk wat (suggesties?). Examen: bespreken van die paper. Dat valt dus mee.

– Onderzoeksdesign Masterproef: eveneens paper, die ik over een week of 2 indien. Voor de vorige paper kreeg ik 17/20, dus dat zit wel goed.

Dat is alles. Nee, serieus. Waar komt in godsnaam die werkdruk vandaan?? Laat mij dan toch met rust!!

Verontrustende vaststelling: ik moet tegen maandag 2 teksten in het Frans lezen en ik kan precies geen Frans meer! Sorry Mevrouw Mikucki (vrije interpretatie van schrijfwijze), maar al uw inspanningen zijn blijkbaar voor niks geweest. Volgend semester volg ik een cursus Frans, wat tegelijk ook voor meer werk en les zal zorgen: 3 keuzevakken, 1 verplicht vak, masterproef en Frans (hier zou ik bloeddoorlopen en druipende letters willen zetten zoals in The Simpsons Halloween Special, maar dat is me teveel werk).

Voor eventuele frères-mensen die hier toevallig terechtkomen en mij nog herinneren (het is wel van 2001 geleden), checkt em (grin :)) :

cijfer3.jpg

Geef een reactie

