Wat kan een mens soms zo irrationeel dom zijn

Ik ken 20.000 momenten die beter zijn om in een blog te schrijven of er te lezen dan nu. En toch doe ik nu beide. Wat kan een mens soms zo irrationeel dom zijn. Morgen moet ik er om half 7 ’s nachts uit omdat ik – weer – heel de dag les heb in A’pen en nu zit ik mijn tijd te vergooien. Weet je wat, ik schrijf morgen verder. Of nee, ik schrijf nu verder want als ik dat morgen doe dan is deze post totaal niet meer up-to-date. En ik zit in A’pen en dan kan ik sowieso niet schrijven.
Grappig: ik en andere “Brusselaars” gaan morgen naar A’pen terwijl een groot deel van de UA’ers naar Brussel zullen gaan. Om te betogen. Ah ja, ons onderwijs is toch zo slecht. Ik zeg dat al lang, zie mij hier zitten aan den unief. Ik voel mij nog even dom als van tevoor. Dat is niet wat Frank VDB beloofd had, den smeerlap. Ja, betogen, goed idee! Als protest tegen ons eigen onderwijs gaan we morgen even niet meedoen, nah! Nee, natuurlijk kan dat niemand een bal schelen, en we ontwrichten de economie al evenmin, maar het is toch het gebaar dat telt he….
Nee, natuurlijk ga ik niet staken. Morgen ga ik van de VUB naar de UA, om mij erover te verbazen dat ik die mogelijkheid zelfs nog maar kríjg, 2 jaar nadat ik regentaat in Brugge gedaan heb, en in de trein zal ik verder literatuurstudie doen over mijn thesis, en in de krant lezen dat de Belgische leerling bij de wereldtop behoort in wetenschappen en dat de kinderen in Congo nog steeds alleen maar kunnen dromen van zoiets als onderwijs.

God, ik klink alsof ik den oorlog meegemaakt heb……

Powered by ScribeFire.

Geef een reactie

