Kruisje bij mijn naam

Ik bekeek daarnet even de nieuwe puntenlijst cijferlijst voor het vak Europeanisering en conflictresolutie, met daarop bij mijn naam netjes een “8” ingevuld.
In het begin van de les schrijf je normaalgezien je naam op een blad dat de klas rondgaat en daarmee verklaar je dat je de tekst op voorhand gelezen hebt en dat je er in principe over ondervraagd mag worden. Soms komt er een ondervraging, soms niet, het is een beetje zoals zwart rijden. Ok, dit gezegd zijnde…

Herinner u (of herinner het u niet) deze post.  Ik dacht dat er ondervraging zou zijn, maar uiteindelijk was er geen. Er mocht wel één geweest zijn want ik heb in the nick of time de richtvragen opnieuw kunnen doornemen.
Máár – en nu komt het – omdat ik absoluut op alle vragen het antwoord wilde vinden was ik 5 minuten later. De les was nog niet begonnen, ik kwam binnen en de prof zei juist op dat moment “neen er komt geen ondervraging”.
Nee, niet al dat werk voor niks want als je die teksten niet gelezen hebt dan zit je de rest van de les – die toch 3u duurt – daar voor choco.

Opnieuw naar die puntenlijst. Die 8 heb ik afgelopen maandag gekregen. Bij de les van vorige week staat er bij de meeste namen een kruisje, behalve bij de mijne.

Dat wil zeggen dat de lijst rondgegaan is toen ik er nog niet was.
Dat wil zeggen dat ik de tekst niet gelezen heb zogezegd.
Dat wil zeggen dat ik de inhoud van die twee teksten op het examen zal mogen reproduceren.

Behalve die blogpost heb ik geen enkel bewijs dat ik die tekst gelezen heb. Maar die kan ik toch moeilijk gaan voorleggen he. Bovendien kan ik die altijd achteraf aangepast hebben terwijl de datum dezelfde blijft. Ik vertrouw dan maar op mijn positief imago (ik ga ervanuit dat ik dat heb)  en hoop dat mijn uiterst smekende email positief beantwoord zal worden.

Geef een reactie

