Te tráág! te tráág!

Mijn laptop doet er…
– 32 seconden over om iTunes op te starten
– 15 seconden over om Winamp op te starten
– 24 seconden over om IE op te starten met msn als startpagina
– 53 seconden over om Firefox op te starten met 6 open tabbladen
– 1 seconde over om van tabblad te switchen in Firefox

Pff, ik vind dat allemaal veel te lang. Als ik lang moet werken heb ik soms de indruk dat dat hoofdzakelijk het gevolg is van de wachttijden als mijn pc weer eens een paar opdrachten tegelijk moet uitvoeren.
Gelukkig is dit jaar een schrikkeljaar. We hebben dus een dag extra.

Powered by ScribeFire.

4 Reacties

  1. Ah een laptop, ik ging vragen of je draadloze randapperatuur had. Hier had ik daar vroeger ook last van. Om Photoshop te openen kon ik gerust nog een koffietje halen.

    Toen de batterijen van mijn 250 euro kostende toetsenbord met muis leeg waren…. merkte ik dat met mijn oude toetsenbord – van 30 euro – alles weer veel sneller ging.

    Computers zijn kut! 😉

  2. Bah, draadloze randapparatuur…. minder efficiënt, duurder, je moet batterijen vervangen….. En dat allemaal om die draad te vermijden terwijl die voor mij niet storend is. Het enige draadloze is het internet.

  3. “53 seconden over om Firefox op te starten met 6 open tabbladen”

    Hallo… da’s al bijna een volle minuut. Het wordt tijd dat ge uw PCke opnieuw installeert. Van mijn zou hij (of zij?) al lang door het raam gevlogen zijn.

  4. Per tabblad is dat pakweg 9 seconden, wat dus nog altijd sneller is dan IE. En ik moet volledigheidshalve toevoegen dat ik in tussentijd een ander bewerking aan het uitvoeren was, dus het was niet echt eerlijk.

Geef een reactie

