De linkerbenedenhoek van Obama

Als ik een Amerikaan was (en goddank dat ben ik niet), dan was ik een linkse rakker.

En zeggen dat ik nochtans vóór de marteling ben. Anyway, ik zou sowieso voor Obama stemmen denk ik. Ik kan Clinton niet echt luchten, daarvoor volstaat haar mening over Israël-Palestina al. En daarbij: Obama is een African American (sorry dat klinkt echt belachelijk. Ondertussen blijven ze wel de blanken “whites” noemen en geen “European Americans” of zo.)Dat doet me denken aan de reactie van mijn pa op de verkiezingsuitslag in Ohio: “je ziet dat die Amerikanen in Ohio nog veel te conservatief zijn he. Ze willen niet op een vrouw stemmen”. Ja, dag pa, ze stemmen wel op een zwarte!

Het Amerikaanse kieskompas 

am-verk.jpg
via Pimpajoentje

4 Reacties

  1. Ik ben ook een Obama-fan🙂 Die freaky creepy conservatieve dominee maakt me echt bang (en hij heeft veel aanhangers, aiiii). Aangezien ik mn leerlingen bijgebracht heb dat er geen échte “Amerikaan” is (zie de lessen exploratie en kolonisatie 17e E van de 4es), vind ik dat het wel mooi zou zijn mocht een Afro-American winnen. Kwestie van die melting pot/lasagna van ons Snoeck in de praktijk te zien🙂
    Succes in de blok! Grüsse!

  2. Merci! 🙂
    Ik denk niet dat Huckabee veel kans maakt. Daarvoor is hij iets té conservatief. Het staat wel vast dat als die president zou worden, we gewoon even hard met de Amerikaanse president zullen kunnen lachen als nu met Bush.😉

  3. Ik vind dat we vanuit België een te beknopt zicht hebben op al de kandidaten. Niet dat ik Obama niet moet hebben of ik een voorkeur heb voor andere kandidaten, maar we moeten ook de positieve discriminatie vermijden: Ah, tis een zwarten/vrouw, dat is eens iets anders! Dan ga ik maar meteen voor the full option: leve de zwarte vrouwelijke presidentskandidate!

  4. Maar een zwarte president is misschien wel positief om de nog bestaande discriminatie te verminderen. Voor ons maakt het weinig uit denk ik. Als je hun minister van buitenlandse zaken bekijkt (Rice): das een zwarte vrouw, maar daarmee hebben ze niet bepaald een verstandiger buitenlands beleid. Ik denk dat alleen keiharde vrouwen zo ver kunnen doorstoten in die mannenwereld, dus een vrouwelijke president gaat nieuw automatisch voor een vrouwelijke touch kunnen zorgen. Vergelijk met Merkel, Thatcher, Rice, Clinton: ik zou ze toch niet als schoonmoeder willen hebben.

Geef een reactie

