What am I up to?

Dit gaat werkelijk goed! Het moet zowat de lay-backste examenperiode zijn ever.

What is the fuss about, voor zover er fuss is (wat is fuss eigenlijk??): ik zit…….tadadadadaaaa……op schéma! That’s right: op schéma! Ontgoochelend voor u want je had ongetwijfeld iets anders verwacht (een dodelijk zieke prof of zo) maar voor mij is het uitzonderlijk (net zoals voor 99,999% van de studenten. Die 0,0001% is dan normaalgezien die jongen die / of dat meisje dat in de kamer naast jou op kot zit en het allemaal doodserieus neemt. Niet dat ik het niet doodserieus neem, maar……ja je weet wel. Btw: moet ik hier niet ergens haakjes sluiten of zo? Ja inderdaad… ) voila.

What are we up to? Goh, alsof het een hond interesseert. Maar na een hoop onzinnige posts over Obama, muziek en kleurboeken en zo (die “hoop” mag je letterlijk nemen. Dat is somehow grappiger) is het misschien eens tijd om iets meer persoonlijks neer te tikken. Als ik dan toch érgens kostbare studeertijd moet aan verspillen (kijk eens aan: het is weeral middag… Op de middelbare school kon ik alleen maar dromen dat de tijd zo snel ging).

Here we go: voor wie het wil weten. Mijn eerste examen is op … (zoekt dekking) … 21 januari. Don’t shoot! Ik kan er ook niet aan doen. Dat wil zeggen dat ik de rest van deze week, en volgende week, en de maandag van de week erop examenloze blok heb. Vandaar het ontbreken van stress. De dinsdag heb ik examen conflictresolutie waarvoor ik al zo goed als geslaagd ben. 2 dagen later verdedig ik mijn vermaledijde paper, dus daar moet ik ook al geen bloktijd in steken. En dan de week erop het examen voor het vak waar ik nu – normaalgezien – mee bezig ben: politieke economie. Het duurt altegader nog geen week en daarvoor krijg ik wé-ken blok toegegooid. Mijn planning is: 25 pagina’s per dag. Inderdaad: op schema zitten was niet zó moeilijk.

Volgend semester 2 vakken meer en een thesis. Dus dan ga ik ook zweten. Hopelijk begint de zomer even vroeg als vorig jaar, want dan moeten we nog maar 2 maanden wachten voor het weer 18 graden is.

Pfff, de volgende keer schrijf ik gewoon weer nuttige dingen. Over Obama en muziek en dingens.

Geef een reactie

