En als ik naar een comedy night ga, dan gaat dat azo

Gisteren in het KK was het weer Comedy Kameel. Nipt geslaagd: twee slechte gezien en twee goeie. Wie er ook was zal wel weten welke de slechte en welke de goeie waren. Wie er niet was kent geen van de vier dus heeft het ook geen enkel nu namen te noemen. En kijk: hier is de ‘poster’ dus see for yourself.

De beste, en nu noem ik wel namen, was Kees Meerman. Een Antwerpenaar Hollander, of nee: een Hollander Antwerpenaar. Ach wat een zever, het was geen Antwerpenaar, het was een Hollander (Kees –> duuh) die het grootste deel van zijn tijd in Antwerpen vertoeft (again: duuh). Maar het was een Hollander die het licht gezien had. Een Hollander die ontdekt had dat Hollanders irritant en luidruchtig zijn, evenals Antwerpenaren. Feit: het enige verschil tussen Hollanders en Antwerpenaren is de taal. En ze zien er ook wat anders uit. Beiden marginaal op hun eigen manier. Soit.

Kees was hilarisch van tijd tot tijd en op het einde na was het een perfecte show. Het einde was slecht inderdaad:
Filip Dewinter heeft een hakenkruis en “kruis” in de dubbelzinnige betekenis. Kees, als je dit leest: laten vallen en de Antwerpen in Benidorm op het einde plaatsen. Doen!

Ik heb ook mezelf weer ten schande gemaakt. En dan heb ik het niet over het bier dat ik op mijn trui gemorst hebt (negeer dat laatste), maar over de bijna-hersenschudding die ik het meisje bezorgd heb dat op de rand van het podium zat toen ik na de voorstelling het podium op wilde stappen om één van de affiches mee te nemen. In mijn boertigheid kwam mijn knie in een niet-onzachte aanraking met de zijkant van haar hoofd. Pijnlijk. Vooral toen haar vriend zei dat ze al de hele dag hoofdpijn had (of kan het zijn dat ze gewoon geen zín had?? Think about it, pall). Anywho: vette FAIL van mijnenzijde.

De beruchte affiche is deze:

imgp2446.jpg

Nu hangt er een blote vent én een Vlaamse leeuw op mijn kot. Hoe fout kan het één persoon vergaan in enkele uren tijd? Tis tan nog nen ollander….dien blote vent.

7 Reacties

  1. das me de humor wel hè … leuk dat vergelijk tussen Hollanders en Antwerpenaren, maar hoezo die verschillen in uiterlijk zeg je niet, jammer, leek me wel verhelderend om te weten …♥…

    😀

  2. Hoe zeg ik dit zonder half antwerpen en half nederland op mijn dak te krijgen? Ahem, ze zijn allebei marginaal op hun eigen manier, dus een marginale nederlander is helemaal oranje gekleed met één of ander gek attribuut, grote tanden, grote bovenlip, blond, etc. Een marginale antwerpenaar…..denk gewoon even aan “snellen Eddy” of zo. 😉

  3. K was daar ook 🙂
    En de 2 slechten waren t meisje en die hollandse marokaan.

    Latif vond k zalig als mc!

  4. De nagel op de kop! Dat meisje was eerder genant. En die Hollandse Marokkaan, ik verstond nauwelijks wat hij zei…. :s

  5. Jullie waren een hééél fijn publiek! Bedankt daarvoor!
    Mijn set was kort maar krachtig, hopelijk krachtig genoeg om ook jullie te laten lachen…
    See ya’ll next time!
    Jerry

  6. Vond het zelf ongelooflijk jammer dat ik Kees niet meer gezien heb. Tja, dat heb je als je nog een trein moet halen :-s.

    Mijn polsbandje is trouwens van Dranouter. Wat heb ik nu gewonnen?

  7. […] was het weer komediekameel. […]

Geef een reactie

