Live vanuit Noord-Korea

De motor ligt stil, de chemie tussen mijn hersencellen is onbestaande. Vanmorgen om 9u gewekt door het geklop en geboor van die werklui in het huis naast ons, zoals elke ochtend. Gisteren was het om 8u, vorige week steevast om 7u30. Nu is het stil. Het kabaal dat ze maken is alleen ’s ochtends vroeg en het weerklinkt in de hele buurt. Bijna genant gewoon.

Op CNN (’s ochtends mijn audiovisuele krant) werd er een live “listen-in” aangekondigd van het concert dat de New York Philharmonic Orchestra zou geven in de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang. Die listen-in duurt nu al meer dan een uur en ik ben nog steeds aan het luisteren. Klassieke muziek valt soms best nog mee, zolang ze niet beginnen te zingen. Het is precies filmmuziek.

Eens kijken, wat ging ik doen? Aja, ik ging naar de Delhaize wc-papier en brood kopen. En ik ging douchen. En ik ging werken. Maar over een uur en twintig minuten begint de les. Aiaiai. Way to go.

Voila, het concert is voorbij. Ze hebben het volledig uitgezonden en zo hun hele programmatie om zeep geholpen. Flexibiliteit heet dat.

Geef een reactie

