Try to see the light

Over het algemeen irriteert reclame mij e-norm. Tenzij het goeie reclame is, maar dat geldt slechts voor 1 op 100 spotjes. Goeie reclame, daarmee bedoel ik grappige en/of originele reclame. Momenteel speelt er een reclamespotje dat ik telkens weer graag bekijk, maar dat niet grappig of origineel is. Nee, dit spotje is goed omdat de muziek gewoon prachtig is. Ik heb het over de reclame van Electrabel:

In navolging van KBC (de reclame met In a manner of speaking van Nouvelle Vague) hebben we dus opnieuw een spotje dat mij doet opkijken van deze laptop, de Humo, mijn bord of whatever ik aan het doen ben. In a manner of speaking kon ik zelf al redelijk snel bij Nouvelle Vague plaatsen. Voor Rune – Calabria uit de reclamespot voor Ricard (?) ben ik moeten gaan googlen. Jammergenoeg is dat nummer nu alombekend, mede door de afschuwelijke remix die ervan gemaakt is.
Nu heb ik niet gegoogled maar geyoutubed, blijkbaar is dit een nummer van Fritz Sundermann en gezongen door Lennerd Busé (van Yum). Het heet Try to see the light en is het een soort halve remix van Sébastien Tellier van Ritournelle  La Ritournelle van Sebastien Tellier. Hoewel deze  aangrijpend mooie muziek niet helemaal dezelfde is als die in de reclamespot, vormt hij er wel duidelijk de basis voor:

De zoektocht naar de reclamemuziek was tot dusver vruchteloos, op de instrumentale versie na. Maar wie zoekt……

7 Reacties

  1. Ik ben ook helemaal weg van dit liedje/reclamespot!
    Mag ik vragen of je het al reeds gevonden hebt?
    Ik heb ook al héél wat gezocht maar nog steeds niet in m’n bezit!

    Grtz,
    Dries

  2. Ik heb dat instrumentale nummer, maar de versie van op tv heb ik nog niet. Ik vrees dat die niet te vinden is omdat het geen volledig nummer is. Ik denk dat het voor de reclamespot gemaakt is en dus maar een 20-tal seconden duurt.

  3. Ik heb het opgenomen in garagband en nu in mijn Itunes bib gezet :p misschien moet je dat ook eens proberen?

  4. Maar dan heb je toch nog steeds het beperkte fragment uit de spot, of niet?
    Ik heb geen mac, dus ik kan het niet uitproberen. Tenzij je het kunt doormailen of zo? Msn is ook een optie.

  5. Waar kan ik dit liedje ergens vinden? Ik zou het graag op mijn ipod hebben, maar vind het niet!

    itunes??

    Kan iemand me helpen?
    Het opnemen van Tv is met slechte kwaliteit en ik zou het graag helemaal hebben!

    Dank u!!

  6. Ik denk niet dat je het ergens kan vinden. Ik vrees dat er maar één versie bestaat nl. die 20 seconden uit de reclamespot. Het is gebaseerd op La Ritournelle van Sebastien Tellier en de instrumentale versie van de muziek uit de reclame vind je onder de link in de post.

  7. Hee, ik weet niet of je m toevallig nog zoekt, maar de intrumentale versie heb ik wel….. Je kan m ook vinden op Ministry of Sound – Chilled 1991-2008 (Disc 2)….

Geef een reactie

