Cause I’m the architect

Het is lang geleden. Héééél lang geleden. Maar eindelijk heeft dEUS nog eens een goed nummer uitgebracht: The Architect. Dat is geleden van…… Instant Street geloof ik, wat mij betreft. Want het gewauwel daartussen was niet aan mij besteed. En zie eens: de volledige track staat op lastfm. Oh, en zie eens: de comments zijn heel negatief. Moeha, ik voel mij weer uniek. Misschien is het beste eraan dat het niet eens als dEUS klinkt. Niet als de dEUS van het gewauwel en ook niet de dEUS van de jaren ’90. Origineel is het niet want het klinkt als A Brand en een scheut Goose. Listen to that groove going!!

Mintzkov, A Brand, dEUS, Balthazar, ….. een beetje vernieuwing is misschien gewenst? De Belgische groepen, traditioneel vernieuwend, gaan toch niet naar mekaar gaan toedrijven? Of Ozark-Henry-wise ter plaatse blijven trappelen?

We gaan er maar niet te negatief over doen. Die nieuwe dEUS klinkt heel aanstekelijk. En we hebben altijd Millionnaire nog, die groep wiens naam ik niet correct kan schrijven, maar wel al een jaar of 2 op mijn mp3-speler gestationeerd staat met Paradisiac.
En onlangs heb ik een nummer van Flip Kowlier opgemerkt dat waarachtig goed is, zonder dat het daarvoor een meebruller is ala Min Moaten. Het is één van de minst beluiserde nummers op Ocharme Ik (volgens de naakte cijfers op lastfm) en het heeft zelfs geen tekst. Het heet Barabas en het doet denken aan Calexico en Beirut. Zeg nu zelf: linkske naar fragment op lastfm. Er is hoop voor dit land!

2 Reacties

  1. gave song hoor helemaal niets mis mee!, ik moet zeggen ik kende dEUS enkel maar van naam, dank je nu weet ik ook hun sound …♥… fijne zondag

  2. Voor de dEUS-sound moet je eigenlijk andere nummers beluisteren. Zoals de klassiekers Instant Street en Suds ’n Soda.

Geef een reactie

