Drilboor

Vanmorgen werd ik wakker door een drilboor naast mijn kop. Ik weet het: ik overdrijf altijd een beetje en jullie denken nu waarschijnlijk dat er verderop in de straat iemand met een drilboor stond te drilboren en dat ik dat kon horen en daardoor wakker werd, maar ik zweer het: de drilboor was vlak naast mijn kop. Mijn bed staat in de hoek van de kamer en ik lig met kop , allez, hoofd naar die hoek. Om 7u30 werd ik bruusk uit één of andere droom gesleurd door een hels kabaal waardoor ik instinctief dekking zocht. Het was alsof het plafond naar beneden kwam. De vloer en de muren daverden op hun funderingen. De drilboor bevond zich blijkbaar juist aan de andere kant van de muur, en aangezien mijn kamer half onder de grond zit, was de plaats waar de drilboor zich aan een strak tempo in de grond slaat zo’n halve meter boven mijn hoofd. Tussen twee sessies door kon ik horen hoe de man (ik vermoed dat het een man is) zijn boor op een ander punt positioneerde ergens akelig dichtbij, alvorens weer van jetje te geven.
Vol frustratie omdat het nog maar 7u30 was en omdat je er niks aan kunt doen ben ik naar boven gelopen en een douche van 20 minuten genomen. Ik heb geprobeerd de uitslag van de verkiezingen in Mississippi mee te pikken op CNN maar ik zag alleen de lippen van de presentator bewegen. Aan de ondertitel te zien had Obama gemakkelijk gewonnen.

En nu…..nu is het stil. Nu zijn ze op stillere activiteiten overgeschakeld zoals het met een hamer inbeuken op een muur. Het is nog steeds herrie, maar toch geen herrie van de soort waardoor ik uit mijn bed vibreer. Ze maken al elke ochtend lawaai in het huis hiernaast, maar deze keer was het wel extreem. En telkens beginnen ze rond 8u met hetgeen het meest lawaai maakt. Speciaal voor de drilboor hebben ze er nu blijkbaar nog een half uur van afgepeeld. Bastards…..

2 Reacties

  1. Duts 😉

  2. Mocht ik niet alle dagen om 6.50 moeten opstaan, ik had medelijden. Mocht!

Geef een reactie

