Citroensap

Het ene virus is amper overwonnen of het volgende gaat al in de aanval. Sinds vrijdag lig ik met mijn vingers te trommelen en te wachten tot mijn immuunsysteem hergroepeert, krijg ik er nog eens een verkoudheid bovenop. D’aaaaaar freakin’ viruses, get out, get out, get out!! You cannot win this! Pakt iemand anders! Pakt die duif die al 3 dagen zit te roekoeën op de schoorsteen. Die heeft waarschijnlijk geen paper te schrijven tegen vandaag.

En een verkoudheid, die komt ook al-tijd op de méést ongelegen momenten he? Dat moet zowat de Gollem zijn onder de virussen: klein, miezerig, zielig, kan niet eens koorts veroorzaken, maar hij geeft het nooit op, blijft altijd aan je plakken, komt steeds weer terug. En zó ambetant!

Vandaag heb ik de grootste nies gehad van mijn leven. Zeker 3 seconden duurde hij. 1 nies!
Gisteren heb ik 4 bekers camillethee gedronken met honing. Tegen de hoest. Mijn blaas liet me deze morgen weten dat hij nog altijd kon volgen en dat ik hem er niet af zou kunnen drinken. Brave blaas….. nochtans was dat de bedoeling niet. De bedoeling was mijn keel te verlossen van het slijm die mijn luchtwegen blokkeerde bij de minste poging tot hoest (pijnlijke bedoening: stikken of de pijn verbijten en doorhoesten).

Ik heb me vandaag een brouwsel gemaakt tegen keelpijn. Het schijnt effectief te zijn, maar je moet er wel van zweten:

Twee citroenen uitgeperst, het sap aangelengd met water, in de microgolf (zonder lepel), suiker erbij en opdrinken. Ik weet niet of het helpt. Om dat te weten zou er een exacte kloon van mezelf erbij moeten geweest zijn, in dezelfde fysieke toestand, en die géén citroensap zou gedronken hebben.

Eén reactie

  1. Dat is gewoon een lekker drankje! Ik drink het altijd tijdens verkoudheden. Laat wel een wrang smaakje na…

Geef een reactie

