Ouder worden

Mijn probleem uit de vorige post is opgelost: de videorecorder draait rustig terwijl het bandje dat erin zit Hotel Babylon oprolt. Dat ging wel niet zonder slag of stoot. De slag: dat was de reactie van mijn moeder. En de stoot, die kwam van mezelf. Blijkbaar was er precies op het moment dat ik de videorecorder in gang kwam steken, een waanzinnig interessante reportage aan de gang op één. Zo interessant dat je het je niet kan permitteren er een seconde van te missen, en zeker niet als die seconde op het einde is. Niettemin moest ik even checken of de videorecorder op het juiste kanaal ingesteld stond, waardoor ik niet 1, maar 5 seconden nodig had. En neen, ik kon niet wachten want ik was eigenlijk al 2 minuten te laat om het begin nog mee te pikken.

Tjah, die 5 seconden waren genoeg voor mijn ma om me uit te schelden voor “ei”, “egoïst” en “stijfkop”. Vooral het argument van mijn pa was lachen: “het is wel ons huis”.

Ach ja, excuseer dat de arme zoon, die de hele avond nog geen tv heeft kunnen zien, en ochere het enige programma dat hem interesseert op een krakkemikkige videoband moet opnemen, op een laaghartige manier 5 seconden heeft gestolen van de uiterst boeiende reportage in Koppen. Ik kan mij voorstellen dat die 5 seconden (net voor de aftiteling) noodzakelijk waren voor het het hele programmaconcept, méér dan de eerste 5 minuten (want ik had al een paar minuten zitten bedelen voor toestemming om de videorecorder in te stellen) van mijn programma. Tjah…

Ik zeg het u: een keer dat ze de 50 gepasseerd zijn komen ze in de chagrijnfase en dan moet je er mee opletten. Want de volgende stap is waarschijnlijk dat ze zwangere vrouwen gaan uitkafferen omdat ze niet voor hen rechtstaan op de bus. Het zit trouwens in de familie. Je wil niet weten wat mijn grootvader te zeggen had over de euthanasie van Hugo Claus.

In West-Vlaanderen zouden we zo’n Barack Obama wel kunnen gebruiken. Change! Yes we can!

ps: ik gebruik een videorecorder omdat de dvd-speler veel te veel tijd nodig heeft om te reageren op elke druk op de knop, en omdat ik helemaal geen idee heb van waar BBC1 verborgen zit in de zenderlijst van dat spelement. Bucht van den Aldi!

6 Reacties

  1. Mijn excuses Maarten dat ik het hele spel aan gang gezet heb 😀

  2. Mijn excuses Maarten dat ik het hele spel aan gang gezet heb 😀

  3. PS: Was jij niet degene die er zich aan stoorde dat mensen altijd een uitleg gaven voor iets dat gewoon zo IS?

  4. Em, een beetje last van dementie, G? 😉

    Ik weet niet of ik me daar aan stoor. In welke context?

  5. Context van reizen? 🙂 Of heb jij last van dementie?

  6. Uitleg geven over iets dat gewoon zo is……..context reizen……………sorry, ik kan het echt niet plaatsen.
    Of bedoel je misschien het zoeken van excuses voor iets waar je geen excuses voor moet hebben?

Geef een reactie

