Ventenweek?

Ja, dat het wijvenweek is, dat hebben we geweten. Alleen weet ik nog niet precies wie er tegenwoordig de meeste woorden verspeelt aan dat gebeuren: de venten of de wijven?

Ik vind dat gelijk wel geestig en zo. Je komt veel te weten over de wondere wereld der wijven en hun vreemde hersenspinsels die uiteindelijk toch minder vreemd dan verwacht zijn. Meestal.

Damnit, gaan we anders eens een ventenweek doen? Ik voel de vreemde drang om ook eens te schrijven over die dingen waar die wijven over schrijven, met lijstjes en zo. Ik ben een lijstjesfreak he, maar dat wist je wel al.

Mijn grootste probleem momenteel is dat over 10 minuten Hotel Babylon begint op BBC1, dat mijn ouders waarschijnlijk weer naar Sara zitten te kijken en dat de andere tv alleen BBC2 wil pakken. De omvang van dat probleem schetst zo’n beetje het nutteloze gevoel dat altijd opduikt tijdens vakanties. Ja, truely, ik wilde dat ik les had. Een gevuld dagprogramma, gepland van uur tot uur, veel sociaal contact en nuttige kennis, these are a few of my favourite things.

4 Reacties

  1. Dju, wat jammer dat ik nu pas van Wijvenweek weet! Had ik mijn blog wel aangepast..
    Naja, meneer verlangt naar les enzo. Ik verlang naar vakantie. Het IS nu vakantie en wat heb ik al gedaan? Gerust (jazeker!), in een appartement gewerkt (wijs!), maar GEWERKT VOOR SCHOOL (stukje syllabus is af, maar mijn proefwerken liggen nog op verbetering te wachten). Dus wees content dat je je verveelt! Zoek iets om je nuttig mee bezig te houden; er zijn mensen die het zich niet eens kunnen veroorloven om lui te zijn (cfr. de werkmens die geen vakantie heeft, cfr. de leraar voor wie vakantie een hol woord is).
    Veel plezier in de zoektocht naar dolle dingen EN tot vrijdag; maak dat we winnen :p

  2. Helaba, wie zei iets over vervelen? Dat is nog iets anders. Ik heb wel veel te doen (thesis) maar dat is ook maar een hele dag op jezelf zitten werken achter een laptop…. Als het les is heb je tenminste nog een klankbord van al die andere thesisschrijvers :).
    btw: het is nooit te laat voor de wijvenweek 🙂

  3. Mijn gedacht! Wanneer beginnen we?

  4. Ach, op een ventenblog is het eigenlijk elke week ventenweek nietwaar? 😉

Geef een reactie

