Geregeld leven

Vorig semester was mijn favoriete dag de donderdag. Op donderdag stond ik om 6u30 op, maakte mij klaar, keek naar het nieuws op CNN terwijl ik toast at, en vertrok ik om 7u20 zodat ik om 8u in Brussel Centraal stond om de trein te pakken naar Antwerpen. De Morgen of de Standaard kopen in de press shop, meegaan in de ochtendspits tussen koffieslurpende mannen in maatpak. Op de trein genieten van de zonsopgang vanachter de wolkenkrabbers van Brussel Noord en  medetreinreizigers afluisteren als die over hun werk praatten. In Antwerpen meegaan in de mensenzee van pendelaars die in dat schitterende station een lang lint vormen over trappen en roltrappen van helemaal beneden tot helemaal boven. Over de Keizerlei lopen op de maat van de muziek die uit je MP3-speler komt en uiteindelijk aankomen op de campus met nog wat tijdsoverschot.

Na de ochtendles op het gemak wat gaan eten in Antwerpen (want we hebben 2u tijd), bezoekje brengen aan de stadsfeestzaal met de Saturn, of naar De Slegte, of eens naar de Fnac. Na de middagles samen met de andere studenten uit Brussel de trein naar Brussel nemen en ’s avonds niks hoeven te doen want het weekend is begonnen en je keert pas de volgende dag terug naar Brugge.

Daar hou ik van, zo’n geregelde dag. Een dag zonder dode momenten. Een dag waarvan je ’s avonds een voldaan gevoel hebt. En dat zijn de dagen die er niet zijn tijdens de vakantie.

Ergens hoop ik dat ik vanaf september opnieuw ’s morgens vroeg in een druk station zal staan met een krant onder mijn arm en de frisse lucht in mijn neus. En het gevoel vol energie te zitten omdat je weet dat er een mooi gevulde dag op je te wachten staat.

Geef een reactie

