Boodschappen

Zo ziet het kasticket eruit van de gemiddelde 24-jarige student, gesteld dat ik gemiddeld ben:

1 fles plat water
1 fles fruitsap
1 fles drinkyoghurt
1 sixpack Jupiler
1 pot appelmoes
1 pak diepvriesspinazie
1 cordon bleu
1 pak Cote d’or melkchocolade
1 pakje instant pasta met pesto
1 pak toastbrood
1 pak pannenkoeken
1 busje parmezaanse kaas
1 pak koekjes
1 tros bananen

Totale tijd: 15 minuten.

We zijn er weer vanaf. Gelukkig maar want ik heb een totale hekel aan boodschappen doen.
Voor een goed begrip: de appelmoes hoort bij de cordon bleu, de bananen horen tussen de toast (echt lekker!), de pannekoeken zijn voor ’s middags, de kaas moet op de pasta en de spinazie is voor bij de vis die in mijn diepvries zit. De chocolade is voor ’s avonds. En ik ga één keer naar de frituur. Eind deze week zien of ik die kilo’s terug heb die ik vorige week verloren heb om onduidelijke redenen.

Volgende keer probeer ik het nog sneller. Dat winkelen.
Wie heeft er nog een interessante boodschappenlijst? Of wie doet het in nog minder tijd?

2 Reacties

  1. Een manier om het nog sneller te doen: je boodschappenlijst opmaken aan de hand van de route die je volgt in de winkel. Kom je eerst het fruit tegen, staan de bananen vanboven op je lijstje, passeer je pas het laatst langs het vlees, dan staat dat als laatste op het briefje 🙂

  2. Dat doe ik al. Ik hoef zelfs geen uitgeschreven lijstje mee te nemen want de routine heeft het denkwerk overgenomen. Ik weet alles staan en volg altijd hetzelfde traject waarbij ik dingen uit rekken neem, soms zonder te stoppen. En dan kom je bij de kassa en gaat alles opeens zo traag.

Geef een reactie

