Curieus

Veel curieuze zaken…..

Gisteren moest ik weer eens cameraman spelen tijdens de opnames van de videoclip van mijn teergeliefde kotgenote en haar companen. We wilden dat op de ULB doen wegens hippe achtergrond, maar we werden weggejaagd door een bewaker. Verbod op beeldmateriaal van privé-domein of zoiets. Even in het Frans gediscussieerd en je hebt het misschien al meegemaakt: dit zijn die momenten dat je zelfs de meest eenvoudige Franse woorden niet meer kan herinneren. Deze keer was het “opdracht” of “taak”. Geen idee wat dat in het Frans is, hoewel de leraar of lerares het vermoedelijk honderden keren herhaald heeft back then in de frères.

’s Avonds moest ik het opnemen voor mijn kant-en-klare pastaschotel uit het zakske dat ik die dag gekocht had (zie post hieronder). Het zag er nochtans lekker uit, maar ze wilden niet geloven dat het “eten” was en dat je er niet van kon doodgaan.

Peking Express: Raymond en Liesbeth zijn niet de laatste.

In de Franse les van deze middag heb ik proberen uit te leggen
dat het Nederlandse woord “bodem” geen synoniem is van “de grond”. Het
is me niet gelukt. Ik praat zoveel zever dat ik 0 credibiliteit heb.
Zoals in dat verhaaltje van “The boy who cried wolf”. Ik ken dat nog
van toen ik klein was. Ik ken alle sprookjes nog van toen ik klein was.

De schrijver van het wetenschappelijk artikel dat nu voor me ligt probeert me wijs te maken dat het een slecht idee is om in natte periodes meer water op te slaan in de stuwmeren, indien deze in de woestijn gelegen zijn. De reden hiervoor is dat de rivierbedding onder de dam opdroogt en dat dat gevolgen heeft voor het milieu. Ik volg die redenering niet. Als er meer water is, is het toch logisch dat je er meer kan opslaan zonder dat de rivier opdroogt? En zo heb je meer water als er een droge periode is. Domoor.

Deze avond is het streekbieren- en kazenavond. Volgens ik gehoord heb zal er ook Westvleteren 12° geschonken worden (het op één na beste bier ter wereld). Ik heb de neiging daar niks van te geloven.

Geef een reactie

