Eigenlijk is het een blog

30 april. Dan wordt deze blog één jaar oud. Het is wel confronterend als je die posts van een jaar geleden leest, alsof ik dacht van “wat moet ik hier in godsnaam gaan schrijven??”. Nieuwe blog, nieuwe stijl, zo denk je. Niks daarvan. Uiteindelijk valt alles in de plooi en kom je weer uit bij je goeie oude vertrouwde zelf, en schrijf je zoals je altijd geschreven hebt. De onderwerpen zijn wel veel breder dan vroeger, maar dat is het publiek immers ook.

Dit is geen blog….   Ik weet niet wat me bezielde, die 30ste april, maar veel inspiratie had ik toen blijkbaar niet. Ik kon evengoed “Blognaam” ingevuld hebben in het veld waar je gevraagd wordt de blognaam in te vullen. Een gedachte die steeds door mijn hoofd gaat als ik ergens een titel voor moet bedenken. Ik heb al ettelijke mails verstuurd met “onderwerp” als onderwerp.

Nu zit je er natuurlijk wel mee opgescheept, in deze virtuele omgeving der ronkende blognamen. Misschien geef ik hem ooit eens een andere naam, en laat de url voor wat die is. Hij is gemakkelijk te onthouden, en dus google-friendly.

Ik ben niet ontevreden over het voorbije jaar. Het is niet moeilijk om regelmatig up te daten (tenzij er geen internetverbinding is), het moeilijkste is kwaliteit houden. Er zijn een handvol posts op deze blog waar ik trots op ben, maar ik erger me er dan tegelijk aan dat ik dat niet elke dag kan schrijven. Teveel dagen hou ik het op een inhoudloos bericht met enkele banale zaken erin. De enige spam die de spamfilter niet kan tegenhouden is die van mezelf.

Inhoud……  dat klinkt als een goed voornemen voor het tweede blogjaar. Dat doet me denken aan het Vlaams Belang, die nu ook opeens uitpakken met “inhoud”. Ik wacht op de eerste journalist die hen de vraag stelt waar ze zich de voorbije twintig jaar dan wel mee hebben beziggehouden.

Allez, we zijn vertrokken.

Geef een reactie

