De geheimen der Nederlandse taal

De hemel gaat open, de zon schijnt op mijn gezicht, ik richt mijn handpalmen naar de lucht en strek mijn armen, ik geniet met volle teugen van deze zalige gloed. Waarom, o waarom heb ik dit nog niet eerder ontdekt? Waarom, o waarom heb ik nog niet eerder gebruik gemaakt van deze site voor het schrijven van mijn masterproef, hoewel ik wist dat hij bestond?

Inzake: aangaande, betreffende, qua. En ik maar sukkelen met ‘betreffende’, ‘in verband met’ of ‘omtrent’. Tot in den treure!!

En dat voor een blogger. Shame on me!

Ps: doet dit je ook niet denken aan een mislukte Jeroom-cartoon?

Back to work!

7 Reacties

  1. Ik beken. Ik gebruik die site wanneer ik vastzit met mijn kruiswoordraadsel. 😀
    En JA die prent zou Jeroom mooi kunnen mismeesteren 😀

  2. Hier nog een gebruiker!

  3. bovendien is 6 maal gevonden als synoniem van een ander trefwoord:
    trefwoord: buitendien
    synoniemen: bovendien, daarenboven
    trefwoord: daarenboven
    synoniemen: bovendien, daarbij, daarmede, daarnaast, evenzeer, ook, plus, tevens, verder
    trefwoord: ook
    synoniemen: bovendien, daarenboven, zelfs
    trefwoord: ook
    synoniemen: bovendien, mede, tevens
    trefwoord: verder
    synoniemen: bovendien, daarna, dan, vervolgens, voorts
    trefwoord: verder
    synoniemen: bovendien, ook

    fan-tas-tisch!

  4. synoniem is 2 maal gevonden als trefwoord:
    trefwoord: synoniem
    synoniemen: betekenisverwant, gelijkluidend
    trefwoord: synoniem
    synoniemen: ander woord

    🙂

  5. en als je google googlet, dan ontploft het internet naar het schijnt 😉

  6. Deze vind ik ook erg goed, nog vollediger soms:
    http://www.mijnwoordenboek.nl/synoniem.php

    Recent ook deze ontdekt: http://www.etymonline.com (Engels etymologisch woordenboek)

    groeten,

    Tuur (jawel, die van het eerste en tweede leerjaar in de Gerard Davidstraat 😉

  7. My god, Tuur. Ik wist al wie je was nadat ik je naam had gezien.
    Merci voor de links maarrrrr, de thesis is af!!! 🙂

Geef een reactie

