Experience

Ervaringen maken het leven tot wat het is. En hoe meer ervaring je hebt in hoe meer verschillende gebieden, hoe meer vrienden je hebt, hoe beter je over alles kunt meepraten, hoe meer je weet, kortom: hoe rijker je leven is.

Elke dag doe je nieuwe ervaring op en je staat er niet eens bij stil. Heel kleine dingen. Dingen die je nog nooit gedaan hebt in je leven. Denk eens na: wat heb je deze week gedaan dat je voordien nog nooit gedaan hebt? Welke nieuwe plaatsen heb je gezien? Welke nieuwe mensen ontmoet?

In mijn geval:

–  Ik ben maandagavond voor het eerst in de AB geweest. Tja… wat kunnen we daarvan zeggen? Je krijgt 20 cent als je je lege bekers terugbrengt naar de bar. Inderdaad: békers(!!)

–  Diezelfde avond heb ik voor het eerst een mitraillette gegeten: een opengesneden stokbrood met daartussen sla, tomaten, 2 hamburgers, saus en bedekt met frieten.  Klinkt vadsig. Maar terwijl je in de wachtrij staat te mijmeren over vettig eten en zo, dan realiseer je je dat het eigenlijk een soort luxe hamburger is: eerst eet je je frieten op, en daarna plooi je hem dicht en heb je een hamburger met bróód! Echt bróód waar je met je tanden stukken kunt van scheuren en je gehemelte schade kan toebrengen waar je nog dagenlang met je tong over zal kunnen zitten wrijven.

–  Diezelfde avond heb ik voor het eerst een Bockor pils gedronken. Op een terras in Brussel in de buurt van de Beurs. Mezelf in Rome wanend en kijken naar het schoon volk.

–  Ik heb voor het eerst een “gerasterbaterde” afbeelding gemaakt (zie 2 posts geleden).Ik ben er nog altijd trots op. Jammer dat hij binnen een paar weken weer weg moet. Je kunt dat nutteloos vinden, maar die paar weken waren het voor mij meer dan waard! Soms laat een mens die kosten-batenanalyses wel eens achterwege, jawel.

–  In het Kultuurkaffee heb ik de terrasstoelen opeengestapeld in ruil voor een Hoegaarden. Dat was mijn eerste ervaring in de Horeca (alhoewel…. in de “ho” heb ik ook al wat gedaan). De barman vond het leuk dat hij “mensen onder hem kon laten werken”, en toen vond ik het plots minder fijn. Ik voelde me ineens een slaaf die bereid is om 1u ’s nachts stoelen te stapelen voor een Hoegaarden. En waarom? Omdat ik 4 cent te kort had om er gewoon voor te betalen en het vat Stella af was (normaal goedkoper). We waren ongeveer de laatsten die nog op het terras zaten te koekeloeren, zodoende.

–  Ik neem voor het eerst een backup van mijn harde schijf met een programma.

–  Straks neem ik voor het eerst een backup van mijn backup. Je weet nooit wat er met die externe harde schijf kan gebeuren tijdens het vervoer in mijn tas, tussen Brugge en Brussel. En die externe harde schijf is eigenlijk ook het verlengstuk van mijn eigenlijke harde schijf. Al mijn muziek staat er op.

–  En voor het eerst (en het laatst) in mijn leven heb ik een thesis ingediend. Fantastique!

3 Reacties

  1. Hmm, is die mitraillette niet gewoon een Frans stokbrood? Het is alleszins met dezelfde ingrediënten op dezelfde manier geserveerd. Zou mss een bummer zijn, want wie heeft nog geen Frans stokbrood gegeten?🙂

  2. Euh…ik? Een Frans stokbrood ken ik ook alleen als een Frans stokbrood. Een baguette. Een pain Français. Zonder ingredienten dus. Behalve water, en zout en meel….

  3. Franse hamburger excuseer🙂

Geef een reactie

