Wat doe je vlak na een examen?

Het eerste examen – Frans – is in de handtas. Tot vlak voor het examen was ik krampachtig bezig met woorden en uitdrukkingen in mijn hoofd te rammen tegen de achtergrond van deel 1 van Mirthes spektakel (echt een goed nummer), wat ook tijdens het mondeling examen in mijn hoofd bleef hangen (“c’est à cause des garçons, Madame!”). Van horen zeggen heb ik een A+! Voor Frans! Vreemd is dat, want ik kan helemaal geen Frans. Hoeveel zou een Fransman dan krijgen?

Niet-rss-lezers zullen opmerken dat ik mijn header veranderd heb. En aandachtige niet-rss-lezers zullen bovendien ook opmerken dat de foto niet 100% perfect gestitched is, maar ik had nu eenmaal geen zin in een derde poging. Ik had zelfs geen zin om mijn kostuum uit te trekken. Lui is the word I believe…… yes….lui. Het is een foto van mijn bureau hier op kot, zoals die er toen toevallig bijlag op het moment dat ik terugkwam van dat examen (“waar is die cursus Frans dan?”, vraagt u zich af. Wel, die was te wit, dus heb ik hem opgeruimd.) en het is tijdelijk de header omdat het mijn laatste weken zijn, hier in de kelderloft.

Ondertussen zijn ze er bij de VRT blijkbaar al van overtuigd dat Obama de democratische presidentskandidaat zal worden in de VS. De woorden “zo goed als zeker” die de Ter-Zake-mensen hierbij in de mond nemen doen mijn wenkbrauw toch wat fronsen. Iedereen weet intussen toch wel dat de zgn. “superdelegates” zullen bepalen wie het tegen McCain zal opnemen, en dan wil ik nog wel eens zien wie die gaan kiezen. En wat als Florida (waar Clinton won) en Michigan (haar homestate) plots wél meetellen?

VRT-journalisten durven wel vaker te voorbarig te zijn met hun conclusies. Daarnet zag ik de aankomst van de Giro en het was een massasprint. Benatti en Cavendish gaan zij aan zij over de streep, waarbij de commentator “Cavendish wint! En dat op zijn verjaardag!” uitschreeuwt. “Daar geloof ik niks van”, dacht ik bij mezelf. Hoe kon die commentator dat met het blote oog uitmaken? En als ik had moeten gokken, dan had ik Bennati gegokt. Toen de herhaling getoond werd, begon de commentator (ik weet niet wie het was) te twijfelen: “Of was ik te vlug?”. Zelfs bij het bekijken van de fotofinish was nog steeds niet uit te maken wie de winnaar was. Uiteindelijk bood het luchtbeeld uitsluitsel: Bennati was de winnaar. In stille triomf zat ik in mijn zetel de VRT-man “loser” te noemen, en mezelf “winner”. Natuurlijk gebeurt dat ook enkel als je helemaal alleen bent.

Wat doe je vlak na een examen? Wel, ik heb het hierboven haarfijn beschreven.

11 Reacties

  1. Ze denken misschien dat ze visionair zijn op terzake. Waarschijnlijk was de commentar Karl Van Nieuwkercke. Just a guess,could be wrong.

    Trouwens, zit gij ook niet op bzf onder Big Apple?

  2. @yores: het was niet Karl. Maar wel een bekende stem. Iemand van het sportjournaal mogelijk.

    En idd, ik zit op bzf onder Big_Apple. 🙂

  3. ^^ Ik ben ” Joosje toch ” op bzf

  4. Eigenlijk had ik gewoon de twee marginaalste nummers uitgekozen voor die filmpjes 😛

  5. @yores: dan weet ik wie je bent 🙂

    @Mirthe: kom je een beetje lachen met mijn muzieksmaak ja? :p

  6. Nee … ik wil niet… moet… de drang van ….. te zijn. ’t Is wenkbrAUw. Voila, ’t is eruit.

  7. Ach Griet, ik had toch gedacht dat je wat langer zou kunnen weerstaan aan menselijke zwakheden 🙂

  8. Ik hou mezelf al sinds gisterenmiddag in om je spellingsfouten te verbeteren!
    Naja, iedereen mist wel ne keer, é… 🙂

  9. Tja, ik herlees nooit wat ik schrijf. Ik zou het beter wel doen, maar ik heb daar nooit zin in :). Gelukkig doen jullie het in mijn plaats.

    btw: het zijn geen spellingsfouten, wel verstrooidheidsfouten! :p Zie het bewijs in “je in de textielsector beheven”. 😀 Das nie eens een woord!

  10. Renaat Schotte is de man die je zoekt. Jammer genoeg heeft de jonge man niet de tong van een Karl of Michel (of Marc, waar is den tijd). Vooral in de eerste week (toen Karl co-commentator was) kon je goed merken dat die jongen maar een beetje wannabe is en nog een paar jaar beter op de motor zou blijven zitten en aan de finish runnen tussen de renners.

  11. @Robin: dat is hem! In zijn voordeel pleit wel dat hetgeen hij op die motor doet, wél goed is. En hij slaagt er ook altijd in razendsnel de winnaar voor de micro te krijgen en die te interviewen in gelijk welke taal.

Geef een reactie

