Naamgenoot

Naamgenoten. In mijn geval zijn ze dun gezaaid. Als je dan toch iemand tegenkomt ergens op het internet, die dezelfde naam draagt als jijzelf, en die komt dan ook nog eens uit dezelfde gemeente, dan is dat heel vreemd. Maar ik was er eerst!

Ja natuurlijk was ik mezelf aan het googlen. Wat dacht je? Het goede nieuws is dat ik mezelf slechts één keer tegengekomen ben. Straks begint het solliciteren en dan wil je nu eenmaal niet ontdekt worden. Lene zal het roerend met me eens zijn!

7 Reacties

  1. Ik vervloek mezelf nu al dat ik zo’n transparante blognaam gekozen heb. Nu kan ik mijn gal niet spuwen over mijn werk… 🙂

  2. Het hangt wellicht af van sector tot sector, maar ik vind het positief dat ze mij gemakkelijk vinden via Google. Mijn werkgevers, vrienden, kennissen mogen gerust weten wat ik over hen op mijn blog te vertellen heb.

    Want ik waardeer mensen waarbij ik mijn mening ongezouten kan zeggen. En ik waardeer het ook dat mensen dat over mij kunnen zeggen. Veel bittere pillen, maar het sterkt je persoonlijkheid op de één of andere manier. En als jouw baas er niet tegen kan dat je z’n bedrijf of z’n werking bekritiseerd, dan heeft hij een heel klein pietje… of dan zit je misschien niet op de juiste plaats.

  3. Mij kan je gemakkelijk vinden via google en ik voel mij daar eigenlijk niet altijd even prettig bij. Als je mijn naam in Google intikt dan kom je voornamelijk links tegen van mijzelf en van één andere naamgenote.

  4. Mhehe, ik schrik er dikwijls van wat er allemaal te vinden is als ik op mijn eigen naam google. Want ja, dat doe ik. Trouwens niet alleen op die van mij. Nog voor ik op mijn nieuwe job begon, wist ik al een en ander over mijn nieuwe collega’s en overste. Ik ben zo nieuwsgierig he! Al een geluk wordt dat in mijn sector als een pluspunt aanzien, “een goeie journalistieke reflex” klinkt namelijk een pak positiever dan “ne curieuzeneus”:-)

  5. Bij mij is er maar 1 iets te vinden als je mijn naam intypt en dat mag men weten. Op mijn blog zullen ze niet gauw terechtkomen.

  6. […] juni, 2008 door ergensonderweg Naar aanleiding van de meest recente post van Maarten, ben ik ook even beginnen nadenken over wat er zo allemaal van/met/over mij te vinden valt op het […]

  7. @Robin: ik bekijk het van de andere kant. Ik zit er niet mee in dat mijn baas op zijn tenen getrapt zou zijn door wat ik schrijf, ik zit er eerder mee in dat ik automatisch geremd zou zijn in wat ik neerschrijf omdat ik weet dat bepaalde mensen dat ook lezen.

Geef een reactie

