Procrastination

Pro-cras-ti-na-tion.

Even terug naar gisteren. Nu weet ik waar het vandaan komt, dat gemoed. Het komt door procrastination, weer zo’n Engels woord waar we in het Nederlands alleen maar van kunnen dromen. Uitstelgedrag. Dat zou je erop kunnen plakken. Uitstelgedrag. Wéér een samenstelling. Waarom hebben we in deze taal zoveel samenstellingen en zo weinig unieke woorden zoals “melancholie”, “goesting” of “nostalgie”?

Gisteren zag ik op de BBC “Procrastination”, een kortfilmpje. Een eindwerk van een laatstejaarsstudent. Laatste – jaar – student. Drievoudige samenstelling.
Dit filmpje is waar.

He, ik ben aan het procrastineren op dit moment! Ik ben eigenlijk altijd aan het procrastineren.

Dit is … procrastination door mezelf:

  • Bloggen
  • Blogs lezen
  • Lijstjes maken
  • Lijstjes maken over procrastination
  • Naar het toilet gaan
  • Muziek afspelen
  • Youtube bekijken
  • Last.fm doorkruisen en nog eens doorkruisen
  • Cursussen perforeren
  • Mails lezen
  • Mails verzenden
  • Mijn haar rond mijn vinger winden
  • Twitter lezen
  • Drinken
  • Handen wassen
  • Fietsen
  • Kijken waar “dat geluid” vandaan komt
  • De krant lezen
  • Okkernoten eten
  • Thee zetten
  • Foto’s bewerken
  • Wachten op mijn trage laptop
  • Chatten
  • Plannen
  • Opnieuw plannen op het eind van de dag
  • Orde scheppen in chaos en daardoor andere chaos veroorzaken
  • Dromen

Wie procrastineert er nog? En op welke manier?

Wil je mij intussen excuseren? Ik ga kijken waar dat vervelend geluid vandaan komt.

3 Reacties

  1. Procrastinators are the leaders of tomorrow.

  2. * op Ebay op zoek gaan naar het 850ste cool paar botten.
    * met de hond gaan wandelen.
    * kleren opvouwen.
    * nog eens gaan kijken of de merel op zijn nest zit.
    * kijken hoeveel geld er nog op mijn rekening staan.
    * naar de bibliotheek gaan en mezelf voornemen alle boeken van Kuifje te lezen en voorlopig er al 3 mee te nemen.
    * eating a cookie.

    En dat allemaal omdat ik er tegenop zie sollicitatiebrieven te schrijven en te versturen.

  3. Wat een toeval. Ik ben nu aan het procrastinaten omdat ik geen zin heb mezelf te gaan ophemelen in een sollicitatiebrief :).
    Tomorrow is another day.

Geef een reactie

