10

10 jaar geleden zat ik in het derde middelbaar.
10 maand geleden was ik druk bezig met de keuze van de camera.
10 dagen geleden zat ik in de tuin te studeren en tegelijk naar de vliegtuigen te staren die strepen trokken door het luchtruim, en ik verlangde ernaar zelf op reis te gaan.
10u geleden callde ik het a day en liet ik mijn cursus voor wat het was om wat naar Carl z’n kop te gaan kijken.
10 min. geleden maakte ik mezelf wijs dat ik mij weldra op mijn laatste pak studiemateriaal zou storten.
Over 10 min. ga ik mezelf op mijn laatste pak studiemateriaal storten.
Over 10 uren zal ik vis staan bakken en puree maken.
Over 10 dagen kijk ik met spanning naar de finale van Euro 2008.
Over 10 maanden is het zondag 19 april en wordt de Amstel Gold Race gereden, maar die interesseert me slechts matig. Misschien zal ik lesvoorbereidingen aan het maken zijn.
Over 10 jaar organiseren België en Nederland het WK voetbal en ga ik daar met volle teugen van genieten.

Zo, en nu begin ik ermee.

Eén reactie

  1. 10 jaar geleden: droeg ik nog korte broeken op vakantie aan de Adriatische kust.
    10 maanden geleden: was ik in de wolken over de vondst van dat goedkope én toffe kot waar ik met mijn vrienden introk.
    10 dagen geleden: legde ik op nonchalante wijze een examen af, met vermoedelijk goed resultaat.
    10 uur geleden: lag ik al zowat een halfuur te slapen.
    10 minuten geleden: vroeg ik me af hoeveel middelmatige indie de wereld nog kan verdragen.
    Over 10 minuten: heb ik hopelijk al een iets concreter idee van wat ik met mijn dag ga aanvangen.
    Over 10 uren: zit ik hoogstwaarschijnlijk naar another EK-kwartfinale te kijken.
    Over 10 dagen: lig ik ofwel ergens opgerold in een hoekje, ofwel “zie ik het allemaal zitten”.
    Over 10 maanden: zit ik hopelijk volop in een stage bij een of andere exponent van de geschreven pers.
    Over 10 jaar: ben ik mooi en succesvol.

Geef een reactie

