9 gênante feiten

– Ik ben één van die types die een gedragen onderbroek met zijn voet van de grond schept en hem dan opvangt.

– Ik lees ’s avonds in mijn bed Jommekes tot mijn ogen zwaar genoeg zijn om binnen de 10  seconden in slaap te vallen.

– Ik zit heel vaak met mijn linkerbeen over mijn rechterbeen. Maar ik doe het zelden in het openbaar.

– Ik kan niet van mijn nagels blijven. Daarmee stoppen is als stoppen met roken terwijl je 24u op 24 een sigaret vasthoudt. Wat zeg ik? 10 sigaretten!

– Ik kan niet boeren.

– Ik hou ervan om de spijsverteringsactiviteit in mijn buik te voelen.

– Ik hoef me maar één of twee keer per week te scheren, en alleen op mijn kin.

– Ik heb ontzettend veel neuroses. Om maar een voorbeeld te noemen: ik ga nooit iets 3 keer herhalen. 3 brengt ongeluk.

– Ik heb de neiging om sociaal delicate situaties te vermijden. Bijvoorbeeld: als ik op straat iemand zie die ik al een hele tijd niet meer gezien heb, dan ga ik nog liever doen alsof ik hem/haar niet opgemerkt heb, dan een banaal gesprek te beginnen dat al op voorhand veroordeeld is tot volstrekte banaliteit. Want wat zég je in 1 minuut tijd tegen iemand waar je in geen jaren mee gesproken hebt? Buiten: “Oe ist?” “Goed!” “Lang geleden e?”. “Ja” “…” “kuch”. “Kga maar eens verder. Nog veel te doen” “Salu e!”. “Jow!”. “Oef”.

Zo. Het is eruit. Je kunt nu zelf voor een nummer 10 zorgen door zelf niks gênants over jezelf te vertellen, en mij zo alleen te stellen met mijn merkwaardigheden. Ja, dat zou pas gênant zijn.

19 Reacties

  1. Ik zal binnekort misschien eens meedoen :p

  2. Het voetscheppen: dito. Als kind mikte ik zelfs van boven aan de trap het kleinood naar beneden, meer bepaald naar de ‘staander’ onderaan de trapleuning, in een – vaak geslaagde – poging om het geheel er overheen te draperen. Zo trainde ik op vrije trappen en ik durf wedden dat Becks het ook zo geleerd heeft. Nagels: dito, en nog geen klein beetje. Soms kan ik het een paar dagen op rij laten, maar dan zijn ze zo lang en grijpklaar dat ik me er als een bezetene op stort en niet versaag tot ze er weer allemaal af zijn. De gekruiste benen: dito. Ik weet niet, het voelt precies goed aan voor de spieren in mijn rug of zo, dus waarom zou ik het laten omdat dat iet of wat ‘meisjesachtig’ is? Aan neuroses daarnaast geen gebrek en dat van die sociale genante toestanden, daar sla je ook nagels met koppen. Goed idee voor een topic binnenkort!

  3. Dat valt allemaal nog wel mee als ik dat zo lees. 🙂

  4. Tsss… Jij bent hier duidelijk niet goed in. (Behalve de Jommekes dan. Jommeke lezen is onvergeeflijk.)

    Ooit betrapt door je vader terwijl je het op z’n hondjes deed?
    Ooit van de trap gevallen op het trouwfeest van je ex?
    Ooit eerlijk toegegeven dat je soms je hoofd onder de lakens steekt om je eigen scheten beter te kunnen ruiken?

    Nu, dát is genant.

  5. Thanks for that :/

  6. 😉

  7. Ik durf mijn scheten wel eens in brand te steken met een aansteker. Vooral op plaatsen waar veel volk aanwezig is. Of dat gênant is, durf ik echter te betwijfelen, temeer omdat ze dan niet meer stinken en ik alzo een daad van pure medemenslievendheid stel.

  8. @Lene H: dat eerste verhaal mag je wel eens vertellen =D

  9. @ Stijn
    Wie zegt dat ik uit eigen ervaring spreek?

    Ik denk trouwens niet dat er over dat soort dingen meer te zeggen valt dan “Tja, en toen kwam mijn pa binnen zonder kloppen.”

  10. Beter zo dan door een hond betrapt worden terw…oh well, laat maar.

  11. Honden beter uit de buurt gooien. Je smijt een BH weg en hij komt hem meteen terugbrengen.

  12. Oeh er bestaan nog mensen die niet kunnen boeren, ik ben dus echt niet de enige! Maakt dat mee:-)

  13. Hoe bedoel je, je kunt niet boeren? Iedereen boert toch, of bedoel je dat je dat niet op commando kunt? Dat kan ik namelijk ook niet 😛

  14. Niet iedereen kan boeren want ik kan het niet. Niet op commando en niet spontaan. Ik vraag me af hoe dat voelt en waarom dat soms deugd doet. Ik bedoel: welk gevoel zou eraan vooraf gaan dat een mens zegt: “ik zou wel eens kunnen boeren”. Misschien ken ik dat gevoel wel, maar besef ik gewoon niet dat je dat kunt verhelpen door te boeren. En zelfs al wist ik het, ik kan het niet 🙂
    (ps: als baby heb ik het naar verluid wel gedaan. Maar zover gaat mijn herinnering niet)

  15. Met je linker- over je rechterbeen: evil!! Draag dan ook meteen driekwartbroeken.

  16. Nu verwacht je zeker dat ik zeg dat ik 3/4 broeken draag? Nice try ;).

  17. Als je echt kotsmisselijk bent voor een examen ofzo dan kan een boer laten wel eens opluchten. Dat hoeft daarom geen übergoor geluid te maken, gewoon een beetje lucht dat ontsnapt. Neen? Nog nooit meegemaakt?

  18. @Yores: sorry, nog nooit meegemaakt. En ik ben ook nog nooit kotsmisselijk geweest voor een examen. Dat valt alleen voor als ik ziek ben. Of als ik veel teveel gegeten heb natuurlijk :). Maar dan nog laat ik geen boeren. Oprispingen ken ik wel, en die zijn heel vervelend.

  19. […] 6 saaie feiten Geplaatst op november 2, 2008 door Maarten Ik krijg een stokje van Mirthe. Waar doet dat me aan denken? Ach, ja, juist: deze hier. […]

Geef een reactie

