Daar doe ik niet aan mee

  • Stemmen op populistische partijen
  • Sparen om te sparen
  • De kapper mijn haar laten wassen alvorens het te snijden (wassen doe ik zelf thuis wel).
  • Geld verdoen om geld te verdoen
  • Op strandvakantie gaan
  • VTM kijken
  • Reclameblokken uitzitten zonder te zappen
  • Fruitbier drinken
  • Witte broeken dragen
  • Dessert eten (pas op de proppen komen met alle lekkere dingen als iedereen al voldaan is = sadistisch)
  • Soaps volgen
  • Ontroerd naar Fata Morgana kijken
  • Gras afrijden (hooikoorts)
  • Geen pinker gebruiken bij het verlaten van een rotonde
  • Kerstmarkten bezoeken (een enkele uitzondering door de vingers gezien)
  • Meezingen met nummers op de radio als ik niet alleen ben
  • De koppeling te vroeg loslaten
  • Interesse tonen voor de Olympische Spelen
  • Mezelf minderwaardig voelen omdat ik Belg ben. Het is een land als een ander.
  • Dansen als ik nuchter ben
  • Souvenirs kopen in een souvenirshop
  • Naar Rock Werchter gaan. Een concert van Radiohead is zoals seks: de eerste keer moet speciaal en intiem zijn, en geen vluggertje op een weide
  • Lenzen dragen.
  • Pas-uit-bed-kapsels
  • Ringtones downloaden
  • Een GPS kopen/nodig hebben
  • Te pas en te onpas de uitdrukking “ik heb zoiets van…” gebruiken
  • Hotmail gebruiken zonder goeie reden
  • Pauzes inlassen in de blok
  • Drinken om zat te worden
10 Reacties

  1. En ik vond jou net zo sympathiek.

  2. Awtsch :). De volgende keer schrijf ik waar ik wél aan meedoe.

  3. Ik volg Robin 😀

    Sparen om te sparen? Wacht tot ge alleen woont en een huis hebt gekocht of zo, ge zult anders praten. Tenzij ge niet meedoet aan huizen kopen, dan niet.

    VTM kijken? Onze tv staat er niet op vastgeroest, maar als er per uitzondering een goeie film of een goeie reeks is op die zender, why not?

    Witte broeken dragen: oké, very, very true. Very.

    Geen desserts? ZOT!

    Soaps en FM: true, very true.

    De pinker? Als ge eigenlijk ‘rechtdoor’ gaat, dan pinker ik ook niet.

    Kerstmarkten: och, once in a while valt dat best nog mee. En het ruikt er lekker.

    GPS: vond ik vroeger ook, dat dat allemaal overbodig is. Maar héll, wat een gemak is me dat zeg, eens je dat hebt! Toegegeven, wij verlaten dan ook al eens onze kleine beschermde leefwereld. Misschien doe jij daar niet aan mee :p

    Hotmail: ik stam uit oertijden waar ze op school aanraadden om een account te pakken bij Hotmail. Menig mens heeft nu dat mailadres van mij in zijn of haar bestand, dus ik doe niet mee aan zonder reden van account veranderen.

    Voor de rest even goeie vrienden 😀

  4. Ik volg de mensen boven mij toch ook deels 🙂

    * Sparen om te sparen: het leven is DUUR!!
    * De kapper mijn haar laten wassen alvorens het te snijden (wassen doe ik zelf thuis wel): het knipt veel beter als het net nat is! En zeker als je veel haar hebt (zoals ik), dan is dat zelfs nodig…
    * VTM kijken: er zijn toch bepaalde programma’s die wel OK zijn… ‘Aspe’ bijvoorbeeld, of een film: dan skip je die toch niet omwille van het kanaal? Ik moet wel met schaamrood op de wangen toegeven dat ik elke maandagavond naar ‘Mc Leod’s Daughters’ kijk, maar dat moet je me vergeven 😀
    * Fruitbier drinken: dank!
    * Witte broeken dragen: dubbel dank!
    * Dessert eten (pas op de proppen komen met alle lekkere dingen als iedereen al voldaan is = sadistisch); ik volg je half; het dessertbord gisteren was gewoon zàlig en ik heb me (sinds lang) écht eens VOLgegeten, écht overeten…
    * Geen pinker gebruiken bij het verlaten van een rotonde: dat is een van mijn ‘buttons’; hoe irritant! En hoeveel tijd ik in mn leven al verloren heb door het wachten! Levensgevaarlijk als je dat niet doet. Mensen, je draait aan je stuur en je neemt terwijl met je pink de pinker mee. Het is niet moeilijk, je leert het als een basisvaardigheid bij het rijden! @ Freaq: de persoon achter jou of die net op de rotonde komt, weet niet altijd wanneer je erop kwam en of je nu ‘rechtdoor’ eraf gaat.
    * Kerstmarkten bezoeken (een enkele uitzondering door de vingers gezien): ik denk dat dat met mij was? 😀 Mmmmz, jeneverkes. Maar de muziek is meestal not done.
    * Dansen als ik nuchter ben: vandààr dat onze kat me zo raar aankijkt, onze Ramses feels the same way 😉
    * Een GPS kopen/nodig hebben: de goeie ouwe Michelinkaart is just as good. Er is niets mis met je weg zoeken, het is zelfs avontuurlijk 🙂
    * Pauzes inlassen in de blok: all work and no play make … 😉

    Wijs lijstje! Trouwens, nu het VAKANTIE is moet er nog eens een spelletjesavond komen!

  5. Ik ben niet 100% zeker, maar afgaand op die hele waslijst lijkt de kans me tamelijk reëel dat jij Maarten uit Brugge bent. Je bent niet langer anoniem.

  6. @Freaq: Sparen om een huis te kopen en af te betalen is niet hetzelfde als sparen om te sparen ;). Sparen om te sparen doe je enkel omdat je niet graag geld uitgeeft.

    @Tina: idem. Sparen om het dure leven op te vangen is een goed voornemen 😉

    @Alex: nice one, sherlock. Dat staat idd mooi in de “about” te lezen 😀

  7. Ja, maar mag je die about wel geloven, als deze blog ‘dit is geen blog’ is gedoopt? Wie weet ben je een kranig besje met steenpuisten op haar gat.

    ‘Sparen om te sparen’ is dan eigenlijk ‘gierig zijn’. But hey, de vorige generaties hebben den oorlog nog meegemaakt of zijn er toch zijdelings mee geconfronteerd geweest, en spreken dan van ‘als jantje middernood komt’ en zo. Ik kan die mensen begrijpen en bovendien: ge moet sowieso een spaarpotje aanleggen. Als ge uw huis aan het afbetalen zijt, en ge rijdt in dezelfde week uw auto in de prak als ge uw job verliest, dan mag je de volgende week nog niet op droog zaad zitten, right? Toegegeven, ne keer dat ge een miljoen euro hebt gespaard, kunt ge minderen 😉

    @Tina: akkoord, ik heb me wat ongenuanceerd uitgedrukt. Als ik zie dat er een rij wachtenden staat, dan pinker ik wél hoor. Maar de meeste keren dat ik niét pinker is dat bij ronde punten waar de zijstraten zo onbeduidend zijn dat er amper auto’s uitkomen, en waarbij dus het volledige verkeer gewoon een bochtje maakt op dat rondpunt.

  8. @ Freaq: spot on, spot on! Een misverstandje is weer netjes rechtgezet!

  9. @Freaq: “akkoord, ik heb me wat ongenuanceerd uitgedrukt”
    –> akkoord; ik ook. Er zijn situaties waarin sparen uiteindelijk loont.
    En over die GPS: het zal inderdaad wel heel praktisch zijn en zo, maar het is volgens mij nefast voor je ruimtelijk inzicht. Als je zelf niet meer moet nadenken en blindelings een computerstem volgt…. dan weet je uiteindelijk niet meer hoe je vanuit Brugge naar Beernem moet rijden (authentiek voorbeeld!).
    En over hotmail: er komt een moment dat je besluit je genant klinkend emailadres in te ruilen voor iets in de aard van voornaam.achternaam@dinges.com. Dat is het moment dat je kunt veranderen en de reclame en de “page not found” vaarwel zeggen.
    btw: voorlopig zijn er meer indicaties die in de richting van de “about” wijzen dan in de richting van dat kranig oud besje. Wie weet ben ik je ma. Zou kunnen he. Of misschien ben jij mijn ma. Misschien ben je Brutin die zonder GPS de weg niet meer vindt naar zijn eigen blog. Wie zal het zeggen? 🙂

    @Tina: over die kapper: die spuit dan meestal wat water erop met een verstuiver en zo is dat probleem opgelost. Werkt alleen bij mensen met kort haar uiteraard, anders moet er een emmer aan te pas komen.

  10. @Maarten

    Nu weet je het. Mensen nemen je blog onwaarschijnlijk serieus.

Geef een reactie

