Filmervaringen

Ach ja, ik ben nu toch bezig en ik heb plots zin om al mijn inspiratie uit te melken. En ik zie net dat ik twee saaie posts geschreven heb. Achter elkaar. Mijn excuses!

Voor wie niet teveel wil nadenken: een niemendalleke. Over film. In lijstjesvorm. Ain’t that nice? Kun je snel lezen. Geen dank.

  • Die keer dat ik ontroerd was: Titanic (Ik was 13).
  • Die andere keer dat ik ontroerd was: Crash (onlangs. En terecht! Bij de scène met de crash.)
  • Die keer dat ik kwaad was: The Pianist (als ze die man met rolstoel en al naar beneden gooien).
  • Die keer dat ik misselijk was: Schindler’s List (niet vandaag).
  • Die keer dat ik niet meer bijkwam van het lachen in de cinema: Wrongfully Accused
  • Die keer dat ik de dvd terugbracht naar de videotheek nog voor de film afgelopen was: The Aviator
  • Die keer dat ik als gehypnotiseerd naar de aftiteling zat te staren: The Motorcycle Diaries
  • Die keer dat ik gefrustreerd was door de afloop: Heat
  • Die keer dat ik gefrustreerd was door het nihilisme: The Big Lebowski (kutfilm)
  • Die keer dat ik bang was: The Blair Witch Project (alleen thuis, 2u ’s nachts, en één lampje dat brandde op 6 meter afstand).
  • Die keer die je het beste als awkward kunt omschrijven: de seksscène in Brokeback Mountain, gedubt in Duits, in een volle Oostenrijkse cinema. Twee mannen die dingen doen in het tent en daarbij Duits praten: je wil het niet meemaken (zelfs homo’s zullen het met me eens zijn…. hoop ik). En waar kijk je naar? Naar het scherm? Naar je buur? (waarna die je ongetwijfeld op een andere manier zal gaan bekijken).
  • Die keer dat ik me achteraf depressief voelde: La Meglio Gioventú (in twee keer bekeken, gescheiden door een half uur pauze).
  • Die keer dat mijn pa zodanig schrok dat hij zijn rode wijn op zijn hemd morste: Munich (de ontploffing in het hotel).

Niet-exhaustieve lijst

Feel free om zelf uw ervaringen te delen in de vorm van een blogpost die perfect past in deze komkommertijd (de crisis!!!! buiten beschouwing gelaten).

2 Reacties

  1. Dringend meer films bekijken! Ontroerd zijn bij Titanic is passé! Tip: Wall*E, binnenkort in de zalen.

    Naar Duits gedubde films gaan kijken is heiligschennis!

    En The Big Lebowski een Kutfilm noemen is absoluut not done. Ik ben zelf niet wild van die film, maar je kan niet om zijn kwaliteiten heen.

    Nog veel filmvoer slikken en dan meer van deze lijstjes!

  2. Idem voor The Big Lebowski! Maar ik ben volledig voor die film. Zélfs voor de soundtrack!! 😀

Geef een reactie

