Avondstress

Ik zit wat de nieuwe lay-out van Last.fm te bestuderen en tegelijk kijk ik met een half oog naar tv en plots realiseer ik me dat ik al urenlang mijn nekspieren zit op te spannen en met mijn voeten lig te draaien. Mijn mond is kurkdroog en ik slik voortdurend ook al heb ik geen speeksel. Stress? Overspannen? (In de vakantie??) Waarom dan wel? Is het misschien vermoeidheid? Of is het dat ik vandaag niet aan sport heb gedaan en ik krampachtig energie probeer kwijt te raken?
Het is in elk geval niet de eerste keer dat mij dat ’s avonds overkomt. Gelukkig slaat mijn hart normaal.

9 Reacties

  1. Ik betrap me er heel soms op, wanneer ik ’s avonds iets langer dan twee uur zit te surfen, ik begin te knarsetanden. Maar dan zonder geluid.. :/

    Ik denk dat het inderdaad wel iets met een teveel aan energie te maken heeft. Uw lijf dat actief wil bezig zijn. Which makes perfect sense.

  2. En misschien al de kriebels om op vakantie te vertrekken? Zorg voor een muziekje (maar niet “Relax, don’t do it…” – Franky goes to Hollywood)!
    Van stress ken ik alles… Van de ongemakken ervan nog meer… Jammergenoeg… Zelfs in de vakantie of als ik totaal geen reden tot stress heb, heb ik er last van (buikpijn, hoofdpijn). It becomes a part of me… Misschien moet ik eens meer gaan sporten, dan.
    Ik ben trouwens al een paar weken zéér moe, ook al slaap ik veel… Enige tips daarvoor? 🙂

  3. Anoniem ben ik, blijkbaar moest ik met Firefox mijn naam nog invullen. Excusi!

  4. Je kunt proberen eens minder te slapen. Ok, dat klinkt vreemd maar als ik lang slaap ben ik ook meer moe. Je kunt het beste proberen om altijd op hetzelfde moment te gaan slapen en op te staan. En als je ’s avonds later gaat slapen dan gewoonlijk, probeer niettemin op hetzelfde moment op te staan ’s morgens. Of probeer eens mindfulness! Works for me!

  5. Mindfulness = ? :$ Als in ‘denk niet dat je moe bent’?

  6. Eerder als in “kom even tot rust en concentreer je op het hier en nu”. Letterlijk. Een soort geestoefening die je misschien ooit op bezinning eens gedaan hebt.

  7. Amai, die nieuwe lay-out is echt wel wennen.

  8. Nieuwe lay-out? Verwar je mij niet met iemand anders? 😉

  9. Ik doelde op de lay-out van last.fm. Dat had ik inderdaad niet zo duidelijk geformuleerd. 🙂

Geef een reactie

