Goed en slecht nieuws

Het slechte nieuws eerst: de cava-stand op de Boekenbeurs is er dit jaar niet meer.

En dan het goede nieuws:
– Op diezelfde Boekenbeurs zijn de ‘Bollekes’ vervangen door Brugse Tripels op het “terras” in zaal 4.
– Barack Obama wordt de volgende president van de VS.

(Bovenstaande staat niet in volgorde van belangrijkheid)

Ahum, hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze de Boekenbeurs verlieten met een stuk in hun kraag? Het gevolg van 3 tripels op een quasi nuchtere maag. Voor het moment hebben ze mijn nuchtere maag al verlaten en hebben ze zich iets hoger genesteld. Zo ergens tussen mijn twee ogen.

En nu iets met boeken. Ik heb er mij twee aangeschaft. Hopelijk zijn ze hun geld waard (kan iemand mij meer informatie verschaffen?).

1. Het land dat zichzelf bemint – Rudi Rotthier.

2. Aangeschoten wild – John Le Carré (vertaling van A most wantend man)

6 Reacties

  1. Informatie moet je vragen vóór je ze koopt, Maarten. Nu is het te laat, hoor.

  2. Sorry twee onbekende boeken voor mij maar kunnen hub geld wel waard zijn

  3. Typfout *hun

  4. Aha! Nog iemand die zich vooral laat leiden door de kaft! Ik heb zo eens een historische roman gekocht voor slechts 6.95 EUR. En wat is ie me bevallen! Ik hoop voor jou hetzelfde 🙂 John Le Carré: detective/thriller? Ik heb ooit eens een boek van hem gewonnen (“Voetsporen in de sneeuw”), maar nog altijd niet gelezen 🙂

  5. @Tina: ik laat me leiden door de achterflap. Dus in het geval van het boek van Rudi Rotthier gaat het over een reis door de VS, en zoiets weet mij uiteraard te boeien. En in het geval van John Le Carré: het boek kwam mij bekend voor, het koste niet veel geld en het verhaal sprak mij aan. Het is een thriller. Het gaat over terrorisme. Het word beschreven als “meeslepend”, “geestig”, “indringend” en “hartverscheurend”.

    Als je met “de kaft” de lay-out bedoelt, dan moet ik je teleurstellen, want daar geef ik echt niks om. 🙂

  6. Dan lijken het me zeer fijne boeken, veel leesgenot! “The Shadow of the Wind” (Carlos Ruiz Zafon) is net uit… en is een aanrader!
    En met de kaft bedoel ik niet énkel de lay-out, maar ook de omschrijving ey. Moet zeggen dat een boek vaker anders is uitgevallen t.o.v. mijn verwachtingen na het lezen van de omschrijving op de achterflap.

Geef een reactie

