Niks is gratis

Gratis anti-viruspakket tast Windows-bestanden aan“, zo lees ik op de site van De Morgen, waar ik al 20 minuten vruchteloos zit te zoeken naar het archief dat blijkbaar nog steeds niet opnieuw online is.

Het blijkt om AVG en NOD32 te gaan die ervoor zorgen dat Windows opstartproblemen krijgt. Moet ik me nu zorgen maken? Niet alleen heb ik 50€ neergeteld voor een programma dat gratis blijkt te zijn; ik mag ook nog eens 50€ erbovenop leggen om mijn laptop te laten herstellen als die weigert op te starten.
Voorlopig nog geen problemen.

8 Reacties

  1. Als jij 50 € betaald hebt voor AVG dan heb jij waarschijnlijk niet de gratis versie maar de betalende versie.

    Amai, als bovenstaande verklaring niet logisch klinkt, dan weet ik het ook niet meer.😉

    Ik werk met de gratis versie van AVG en ik heb geen probleem ervaren.

  2. Ik werk met NOD32, beste Linn😉

  3. Aha, ik dacht al dat er iets niet klopte. Kuch.😉

  4. Natuurlijk geeft dat problemen. Daar zorgen de slimme jongens bij Windows wel voor. Moet je maar niet zo eigenwijs zijn om niet hun software te gebruiken. Pah, dat zal je leren (etc etc., ik stel me voor dat een vergadering ten kantore Microsoft zo gaat)

  5. Als je dat probleem met AVG nu nog niet hebt gehad, dan zal je het ook niet hebben gezien je vanzelf de juiste update al zal binnengehaald hebben. Indien je het probleem wel hebt gehad dan is het zo eenvoudig op te lossen. ’t Is echt bullshit gewoon, die “informatie” daarrond. Mensen die 50 euro aan hun pc-reparateur daarvoor geven. Precies omda het gratis is da het ni te betrouwen is. Slaat op niets natuurlijk

  6. Ik ben een heuse AVG-fan! Maar mijn nieuwe pc deed toch heel even héél raar… Dus ik heb die bewuste namiddag 12 cd-roms gebrand. Ik had al sinds augustus “herstelschijven aanmaken” weggeklikt; het moest er nu toch een keer van komen!😀 Nu nog een externe schijf aanschaffen en we zijn fully protected tegen een volgende crash😉

  7. @ Karen en Tina: ik gebruik geen AVG, maar NOD32. Maar blijkbaar ging het probleem toch alleen over AVG. Ik slaap op minstens twee oren.

  8. Wow! Maarten heeft minstens 2 oren! :p

Geef een reactie

